کد خبر : 42614

یک پیشنهاد برای جبران خسارت کرونا به صنعت خودرو

یک پیشنهاد برای جبران خسارت کرونا به صنعت خودرو

کمک به قدرت خرید مردم، به کمک طرح های جایگزینی خودروهای فرسوده، هم برای صنعت خودرو مناسب است، هم به اشتغال کمک می کند و هم اهداف محیط زیست را تأمین می نماید.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، ویروس کرونا از ارزش خودروی شما دست کم 10 درصد می کاهد. دلیل آن هم سقوط آزاد فروش خودرو در فصل اول سال 2020 است. براساس داده های گردآوری شده Cox Automotive ارزش خودروهای دست دوم در بازار خودروی آمریکا حداقل 10 درصد با افت مواجه شده است. به بیان ساده، زمانی که خرید خودروهای نو با دشواری همراه شده، به طور طبیعی، به ویژه با توجه به انتشار و شیوع ویروس، خودروهای دست دوم، با اقبال کمتری مواجه می شوند.

پیش بینی جی دی پاور با کاکس متفاوت است و بر اساس ارزیابی جی دی پاور، ارزش خودروها دست دوم حداکثر 7 درصد کاهش خواهد یافت و از ماه ژوئن (خرداد) برگشت به حالت عادی هر چند با کندی، صورت خواهد گرفت. بازگشت قیمت ها به حالت عادی برای خودروهای دست دوم تا آخر سال میلادی طول خواهد کشید.

کمیسیون اروپایی برای جبران خسارت های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا، دوباره به فکر چاره افتاده و برای تقویت فروش خودرو، به اقدام هایی نظیر افزایش مشوق از جمله «خروج خودروهای فرسوده از گردونه تردد» روی آورده. در این بین، سیاستمداران، سرمایه گذاران و برگزار کنندگان کمپین های تبلیغاتی هم هم نوا شده اند که با استفاده از «تأکید بر سرمایه گذاری روی حفظ محیط زیست» و روش های جایگزینی خودروهای فرسوده ، اهداف مبارزه با آلودگی هوا را پیش ببرند.

فرانس تیمرمانز، کمیسر آب و هوای اتحادیه اروپا گفته است: «ما با تقاضای کمک صنعت خودرو مواجه شده ایم و ما باید این کمک به صنعت خورو را با کمک به خانواده ها و کمک به وسع خرید آنان انجام دهیم». در توضیح بیشتر تیمرمانز گفته: «حالا که ما می خواهیم این کمک را انجام دهیم، چرا این کار را با برنامه خروج خودروهای فرسوده و کمک به محیط زیست انجام ندهیم. ما باید کمک کنیم خودروهای پاک، حتی آلایندگی صفر را جایگزین خودروهای دودزای کنونی کنیم.»

به عقیده وی، جایگزینی خودروهای فرسوده یا دودزا با خودروهای با آلایندگی صفر «هم برای صنعت خودرو خوب است، هم به اشتغال کمک می کند و هم برای محیط زیست فوائدی دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها