کد خبر : 42344

ساخت تاکسی هوایی با همکاری تویوتا

ساخت تاکسی هوایی با همکاری تویوتا

یک شرکت ژاپنی از ساخت تاکسی هوایی برقی با همکاری تویوتا خبر داده است. برای تکمیل این طرح ۳۵۴ هزار دلار سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از نیواطلس، شرکت کارتیویتور سازنده این تاکسی هوایی برقی می‌گوید اولین پرواز آزمایشی تاکسی هوایی مذکور با موفقیت انجام شده است.

این تاکسی از نظر طراحی و شرایط و وضعیت کابین شباهت‌های زیادی به هلکوپترهای ساده دارد و باتری آن در زیر صندلی قرار گرفته است. تاکسی یادشده دارای هشت ملخ است که در قالب چهار بسته دوتایی با یکدیگر جفت شده‌اند.

محصول مذکور تنها توان حمل یک نفر را دارد و هنوز مشخص نیست آیا در به روزرسانی های بعدی بر تعداد سرنشینان آن افزوده خواهد شد یا خیر. انتظار می‌رود طراحی و عرضه نسخه نهایی این تاکسی هوایی تا سال ۲۰۲۳ به طول بینجامد.

یکی از جذابیت‌های خاص این تاکسی پرنده نحوه طراحی کمک فنرهایی است که در زیر صندلی خلبان آن قرار گرفته است. کمک فنرهای یادشده که در قالب صفحات فلزی مشبک طراحی شده‌اند در صورت تکان‌های ناگهانی یا بالا و پایین شدن‌های شدید از وارد آمدن فشار غیرقابل تحمل به خلبان جلوگیری می‌کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها