کد خبر : 42104

احتمال ورشکستگی صنعت خودروی آلمان در پی شیوع کرونا

احتمال ورشکستگی صنعت خودروی آلمان در پی شیوع کرونا

آنطور که نهادهای آلمانی اعلام کرده اند، شرکت ها دیگر توانایی انبار کردن خودروهای بیشتر را ندارند و این به معنای آن است که امکان تحویل یا تولید دیگر برایشان میسر نیست.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، بزرگ ترین اتحادیه آلمان یعنی IG Metall به همراه انجمن خودروسازان این کشور (VDA) از آنگلا مرکل درخواست کرده با صدور مجوز در سریع ترین زمان ممکن، محدودیت های مربوط به فروش خودرو را مرتفع کند.

این دو نهاد با نوشتن نامه ای به صدر اعظم آلمان اعلام کرده اند بسیاری از شرکت های فعال در صنعت خودرو به دلیل ممنوعیت فروش و انباشت تولیدات در انبارها، در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

در زیر این نامه امضای انجمن وارد کنندگان و اتحادیه نمایندگی های فروش خودرو نیز به چشم می خورد.

 

آنطور که نهادهای فوق اعلام کرده اند، شرکت ها دیگر توانایی انبار کردن خودروهای بیشتر را ندارند و این به معنای آن است که امکان تحویل یا تولید دیگر برایشان میسر نیست.

نمایندگی های فروش بر این باور هستند در مقایسه با مغازه ها و فروشگاه ها که در دوران شیوع کرونا به فعالیت خود ادامه می دهند، آنها می توانند محافظت بهتری از کارکنان و مشتریان داشته باشند، زیرا هم دارای فضای بزرگ تری هستند و هم تعداد مراجعه کنندگان کمتری دارند. بد نیست اشاره کنیم طبق آمار، در ماه مارس 215,119 خودروی جدید در آلمان ثبت شده که این رقم از کاهش 38 درصدی حکایت دارد.

از آنجایی که صنعت خودرو ستون فقرات اقتصاد آلمان را تشکیل می دهد، خانم مرکل از چند وقت پیش مشغول مذاکره با مدیران شاغل در این صنعت است تا راه حلی را برای از سرگیری تولید پیدا کند. گفته می شود در طول مذاکرات بر احتمال ورشکستگی تامین کنندگان قطعات در صورت ادامه تعطیلی ها تاکید شده است.

 

انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) ادعا می کند تعطیلی کارخانه ها، از تولید 1.47 میلیون دستگاه خودرو جلوگیری کرده است. به منظور پیشگیری از زیان های بیشتر خودروسازانی مثل آئودی و مرسدس در نظر دارند ار 27 آوریل (8 اردیبهشت ماه) کارخانه های خود در خاک آلمان را بازگشایی کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها