کد خبر : 41867

تحویل خودرو درب منزل / سرویس جدید خودروسازان بزرگ در ایام قرنطینه

تحویل خودرو درب منزل / سرویس جدید خودروسازان بزرگ در ایام قرنطینه

حالا با شیوع COVID-19 دگردیسی در شیوه خرید خودرو و اینترنتی شدن آن شتاب بیشتری گرفته است. تعداد کسانی که از خانه سفارش می دهند و در خانه تحویل می گیرند، رو به افزایش است. شاید برای شما هم تعجب داشته باشد که می توان تمام مراحل خرید یک خودرو را بدون نیاز به نمایندگی هم انجام داد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، از همان آغاز صنعت خودرو تا به حال فروش خودرو، تحول خاصی نداشته و معمولا، خریدار خودرو به نمایندگی مراجعه می کند، لگدی به تایرها می زند، در مورد قیمت چانه می زند و چندین فرم را پر می کند و بعد هم سوئیچ را تحویل می گیرد و خودرو را به خانه می برد.

با این که با آمدن اینترنت به زندگی مردم، همه قبل از مراجعه به نمایندگی در مورد خودروی مد نظر خود تحقیق می کنند اما واقعیت این است که خرید خودرو در آمریکا به شکل بنیادی دگرگون نشده، حداقل تا به حالا.

در ادامه، فهرستی از خودروسازانی آمده است که در پاسخ به وبسایت Roadshow اعلام آمادگی کرده اند که می توانند تمام مراحل را اینترنتی انجام دهند و خودرو را به آدرسی بفرستند که خریدار اعلام می کند.

آئودی : این خودروساز حتی پیش از شیوع ویروس کرونا هم این قابلیت را در خود ایجاد کرده بود. آئودی می گوید، حمل مهمترین بخش خدمات  به مشتری است.

فیات کرایسلر : این خودروساز تازه وارد ماجرای تحویل خودرو در منزل شده است اما شیوع این ویروس باعث شده که این فرایند شتاب بیشتری بگیرد. برخی از نمایندگی های کرایسلر این خدمات را برای اولین بار انجام می دهند و قبلا هیچ تجربه ای در این زمینه نداشته اند.

فیات تمام نمایندگی های خود را به تصاویر ویدیویی محصولات مجهز کرده و تمامی سؤالات مشتری و اطلاعات مورد نیاز در وبسایت این نمایندگی ها درج شده است. در صورت انتخاب مشتری، نماینده فروش شرکت، تماس تلفنی می گیرد و فرم ها را خودش پر می کند یا این که از طریق اینترنت فرم ها را مشتری پر می کند. هنگامی که خودرو درب منزل رسید، مشتری مدارک مورد نیاز را امضا می کند و به تحویل دهنده خودرو می دهد.

فیات کرایسلر خدماتی را آغاز کرده که حتی سرویس های دوره ای و تعویض روغن را با تماس مشتری از درب منزل خودرو را می برد و درب منزل تحویل می دهد.

فورد/لینکلن

این خودروساز به نمایندگانی که خدمات از راه دور به مشتری می دهند و خودروی مشتری را درب منزل تحویل می دهند، مشوق در نظر گرفته است. به همین دلیل اکثر نمایندگی های این خودروساز در سراسر آمریکا به خدمات آنلاین فروش و خدمات پس از فروش مجهز شده اند. برای نمایندگی هایی که تمام مراحل را اینترنتی انجام می دهند، بن تشویقی در نظر گرفته شده است. برای برند لاکچری فورد یعنی لینکلن، «تجربه فروش بی تقلا» یا Effortless Sales Experience در نظر گرفته شده است و مؤسسه مالی AutoFi خدمات مالی را برای برند لینکلن فورد انجام می دهد. کافی است مشتری در وبسایت فورد کلیک کند، تمام مراحل بدون هیچ دردسری تا تحویل خودرو در منزل توسط نمایندگی انجام می شود. البته لازم به یادآوری است که این خدمات فقط برای دو خودروی آویاتور و کورسیر انجام می شود و بقیه خودروها در صف هستند که این خدمات شامل حال آنها هم با شد.

جنرال موتورز

این خودروساز از شش ماه پیش خدمتی تحت عنوان «بخر، کلیک کن، رانندگی کن» Shop Click Drive راه اندازی کرد اما به روال عادی و فراگیر تبدیل نشده بود تا این که ویروس کرونا از راه رسید و این برنامه جنرال موتورز حالا نتیجه داده است. این خدمت برای اکثر برندهای جنرال موتورز مثل شورولت، بیوک، جی ام سی و کادیلاک راه اندازی شده است. جنرال موتورز می گوید این برنامه طوری طراحی شده که اصلا مشتری لازم نیست پا به نمایندگی این شرکت بگذارد. این برنامه ی جنرال موتورز امکان انتخاب تریم، آپشن های خودرو و امکانات روی داشبورد را در همان وبسایت به مشتری می دهد.

هوندا/آکورا

این برند ژاپنی در آمریکا همراه با بخش لاکچری آن آکورا، فقط در برخی از بازارهای خاص خود برنامه فروش آنلاین را به اجرا گذاشته است. البته برای دو برند دو برنامه متفاوت دارد: خرید آسان یا Shop Simple مخصوص برند اقتصادی یعنی هوندا و Precision Purchase خرید با دقت برای برند لاکچری یعنی آکورا در نظر گرفته شده است. وبسایت نمایندگی های این برند ژاپنی به این دو برنامه آنلاین مجهز شده اند و مشتری مرحله به مرحله انتخاب های خود را انجام می دهد. پیش از خرید، تمامی اطلاعات مالی آن به اطلاع خریدار می رسد و در اکثر موارد، هوندا توان تحویل در آدرس را دارد.

البته تمام نمایندگی های هوندا در آمریکا توان اجرای این برنامه را ندارند اما تعداد قابل قبولی از این نمایندگی ها توان خود را در این زمینه بالا برده اند.

اینفینتی

برند لاکچری نیسان هم می گوید که برنامه وسیعی در این زمینه ندارد فقط برخی از نمایندگی های محلی آنها به طور خودجوش تمام مراحل را می توانند آنلاین ارائه نمایند. اولین گام برای موفقیت این برنامه ها، اتخاذ تصمیمی است که اعتماد مشتری جلب شود.

مزدا

انجام فرایند تحویل در آدرس خیلی بستگی به نمایندگی و محلی دارد که درخواست در آن صورت گرفته است. مزدا به مشتریان خود می گوید با نمایندگی نزدیک محل خود تماس بگیرند و آپشن ها و گزینه های موجود خود را به دقت بررسی کنند.

مرسدس بنز

این برند لاکچری آلمانی در آمریکا می گوید مشتری در نهایت باید با نمایندگی نزدیک محل زندگی خود در تماس باشد و چک کند که آیا این امکان برای آنها موجود هست یا نیست. مرسدس بنز در آمریکا می گوید که تعداد خیلی کمی از نمایندگی های این خودروساز در آمریکا خود را به تمامی عملیات های لازم برای تحویل در آدرس مجهز کرده اند. هر یک از این نمایندگی ها به امکانات خود، محدودیت های شهرداری، اولویت بندی های ارائه سرویس نگاه می کنند و ارائه این خدمات به صورت یکپارچه و یک دست نیست.

پورشه

این خودروساز در آمریکا از ماه اکتبر سال 2019 خدمات دیجیتالی خود را آغاز کرده است و 26 نمایندگی آن امکان ارائه خدمات فروش آنلاین دارند. تحویل در آدرس یکی از آپشن های این خودروساز در این نمایندگی ها است. این خودروساز فقط به یک امضا نیاز دارد که آن را هنگام تحویل می گیرد.

تسلا

چون تسلا اصلا فروش فرانشیزی ندارد و مشتری مستقیم خودروی خود را از کارخانه و وبسایت این خودروساز می خرد، سیستم تحویل خودروی آن همیشه با سایر خودروسازان فرق داشته است. جالب این که برنامه تحویل مستقیم تسلا Tesla Direct Drop در اوج شیوع کرونا بهتر هم شده است. تمام برنامه تحویل تسلا در آدرس کاملا بدون تماس دست انجام می شود.

تویوتا/لکسوس

این برند ژاپنی و برند لاکچری آن برنامه وسیعی در این زمینه به اجرا نگذاشته اند. فقط تعداد معدودی از نمایندگی های آن انواعی از برنامه ها را به اجرا گذاشته اند و برخی از آنها حتی هزینه اضافه هم دریافت نمی کنند. اما نکته جالب در تویوتا این است که در برخی از نمایندگی ها، مکانیک و تکنسین به درب منزل مشتریان مراجعه می کند و خدمات مثل تعویض روغن و کارهای ساده از این قبیل انجام می دهد. اما به هر حال مشتری ابتدا باید ببیند که این خدمات در محل وی هم راه اندازی شده است یا خیر.

سوبارو

خودروسازی که همه خودروهای آن به سیستم AWD یا انتقال قدرت به هر چهار چرخ معروف است می گوید، تحویل در آدرس کاملا در دسترس مشتری است. تنها مانع آن مقررات ایالت ها است که در برخی از ایالت ها مقررات اجازه نمی دهند. در بقیه موارد کافی است که مشتری در وبسایت این شرکت تقاضای انجام آنلاین داشته باشد که به طور کامل مقدور است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها