کد خبر : 41571

کرونا تقاضا برای خرید خودروی برقی را افزایش داد

کرونا تقاضا برای خرید خودروی برقی را افزایش داد

کاهش میزان آلایندگی در سال های اخیر یکی از موضوعات داغ در حوزه های سیاسی، تجاری و شخصی بوده، اما با وجود این رشد مالکیت خودروهای برقی هنوز از شتاب پایینی برخوردار است.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، تحقیق جدیدی که توسط موسسه ای به نام Venson Automotive Solutions انجام شده، نشان می دهد مردم بریتانیا به خاطر برخی نتایج مثبت حاصل از شیوع کرونا اکنون بیش از هر زمان دیگری به فکر خودروهای برقی و مزایای آنها افتاده اند.

طبق این تحقیق، 45 درصد از افراد حاضر در نظرسنجی تایید کرده اند که بهبود قابل ملاحظه کیفیت هوا در نقاط مختلف جهان، آنها را به فکر تجدید نظر در رابطه با خودروهای الکتریکی انداخته و آنها اینک خواهان بررسی طرح های خرید چنین مدل هایی هستند.

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، تصاویر ماهواره ای از کاهش آلودگی هوا در مناطق تحت قرنطینه حکایت دارد.

خودروهای برقی کرونا

علاوه بر آن 45 درصد، 17 درصد نیز گفته اند کاهش آلودگی هوا بر تصمیم قبلی آنها در راستای خرید یک اتومبیل الکتریکی مهر تایید زده است.

آلیسون بل (Alison Bell) مدیر اجرایی موسسه Venson در این مورد گفته:

کاهش میزان آلایندگی در سال های اخیر یکی از موضوعات داغ در حوزه های سیاسی، تجاری و شخصی بوده، اما با وجود این رشد مالکیت خودروهای برقی هنوز از شتاب پایینی برخوردار است. طبق آمار 23 درصد از آلودگی هوای جهان به خاطر حمل و نقل است و رانندگی با خودروهای بنزینی و دیزلی 72 درصد از گازهای گلخانه ای این بخش را تولید می کند.

از بین 45 درصدی که گفته اند خواهان ارزیابی مجدد خودروهای الکتریکی خود هستند، 19 درصد باور دارند وسیله نقلیه شرکتی یا شخصی بعدیشان یک مدل برقی خواهد بود؛ 26 درصد دیگر نیز معتقدند در عرض 5 سال آینده با خودروهای برقی به رانندگی خواهند پرداخت.

 

بد نیست اشاره کنیم در تحقیق دیگری که سال گذشته انجام شده بود، 31 درصد از نظرسنجی شوندگان گفته بودند در عرض 10 الی 15 سال آینده برنامه ای برای خرید مدل های برقی ندارند.

طبق یافته های سایر تحقیقات، عموم مردم خواهان توسعه ایستگاه های شارژ بیشتر و ایجاد مناطق هوای پاک در شهرهای بزرگ هستند. همچنین آنها می خواهند در سال های آینده قوانینی در راستای حمایت از شرکت های سازنده مدل های الکتریکی و برقی شدن ناوگان خودروهای تجاری تصویب شود.

 

مدیر اجرایی موسسه Venson اضافه کرده در سال های اخیر هزینه ساخت خودروهای برقی کاهش یافته و کارایی باتری ها نیز بهتر شده، همچنین شبکه ایستگاه های شارژ نیز – چه عمومی چه خصوصی – تا حد چشمگیری گسترش پیدا کرده است. وی گفته این موارد دست به دست هم داده و باعث جلب اعتماد مشتریان نسبت به خودروهای برقی شده اند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها