کد خبر : 41117

فورد در 100 روز 50 هزار دستگاه تنفس مصنوعی می سازد

فورد در 100 روز 50 هزار دستگاه تنفس مصنوعی می سازد

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، با افزایش روزافزون تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده، این کشور وارد شرایطی بحرانی شده است.

طبق آخرین آمار و تا لحظه نگارش مطلب بیش از 188 هزار نفر در آمریکا به کووید-19 مبتلا شده و متاسفانه تقریبا 4 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

با توجه به این شرایط، ایالات متحده باید تمامی توان خود را به کار گیرد تا بتواند با ویروس کرونا مقابله کند. برای این کار اخیرا شرکت فورد اعلام کرده با همکاری شرکت جی‌ای هلث‌کر (GE Healthcare) پنجاه هزار ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) را در کارخانه Rawsonville واقع در میشیگان تولید خواهد نمود.

 

طراحی دستگاه‌های تنفس مصنوعی فورد و جی‌ای هلث‌کر توسط کمپانی Airon Corp. انجام شده است. اگر Airon Corp. را نمی شناسید، باید به اطلاعتان برسانیم این کمپانی در زمینه تولید تجهیزات بادی و تنفسی که در بیمارستان ها کاربرد دارند، فعالیت می کند.

ترکیب پتانسیل فورد در زمینه تولید انبوه با تخصص کلینیکی جی‌ای هلث‌کر امکان تولید حجم بالایی از ونتیلاتور GE/Airon Model A-E در کمترین زمان ممکن را میسر می سازد. در این صورت تقاضای فزاینده برای دستگاه‌های تنفس مصنوعی در آمریکا تا حدودی با نمونه های تولیدی فورد پاسخ داده خواهد شد.

 

گفتنی است دستگاه تنفس مصنوعی GE/Airon Model A-E به گونه ای طراحی شده که در زمانی سریع قابل راه اندازی بوده و به راحتی می توان آن را در اورژانس و شرایط اضطراری استفاده کرد. این ونتیلاتور بدون نیاز به برق کار می کند.

جیم هکت (Jim Hackett) مدیرعامل فورد در این باره گفته:تیم های فورد و جی‌ای هلث‌کر که با خلاقیت و بی وقفه مشغول کار هستند، راهی مشترک را برای تولید سریع دستگاه تنفس مصنوعی حیاتی در حجمی گسترده پیدا کرده اند. با تولید این ونتیلاتور در میشیگان و همکاری قوی با اتحادیه کارگران خودرو، ما می توانیم به کادر درمانی کمک کنیم جان افراد را نجات دهند، چیزی که اولویت اول ماست.

انتظار می رود بخش اعظمی از همکاری مشترک تا 20 آوریل آغاز شود، دستیابی به ارقام و اهداف تعیین شده نیز حدود 100 روز طول خواهد کشید. فورد در نظر دارد تا پایان ماه آوریل 1500 دستگاه، تا پایان ماه می 12000 دستگاه و تا چهارم جولای 50 هزار دستگاه تنفس مصنوعی تولید کند. تا زمان شروع تولید، فورد تیمی از مهندسین خود را به فلوریدا اعزام می کند تا تجارب خود در زمینه تولید انبوه را در اختیار شرکت Airon بگذارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها