کد خبر : 41036

کرونا به بیخ گوش ایلان ماسک رسید

کرونا به بیخ گوش ایلان ماسک رسید

در حالیکه چند شرکت فضایی در سراسر جهان فعالیت خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا که اکنون بیماری کووید-۱۹ نام گرفته متوقف کرده اند اما چندی پیش ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده بود او تاکنون فعالیت شرکتش را متوقف نکرده است و کارمندان اسپیس ایکس در دفتر مرکزی شرکت در کالیفرنیا در همین حال به کار خود ادامه می‌دادند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، حال بنابر گزارش‌ها آزمایش ویروس کرونای دو تن از کارمندان کارخانه موشک سازی هاوتورن اسپیس ایکس در کالیفرنیا مثبت درآمده است و این موضوع سبب شده تا آن دو کارمند و کارمندان این شرکت که با این افراد در تماس بوده‌اند، قرنطینه شوند.

این موضوع در حالی است که ایلان ماسک طی روزهای گذشته اعلام کرده بود قصد دارد به حل مشکل کمبود دستگاه تنفس مصنوعی در آمریکا کمک کند. در پی افزایش مبتلایان به "کرونا ویروس" در آمریکا، شهردار نیویورک به ایلان ماسک اطلاع داد که این شهر با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شده است.

البته در حال حاضر کل آمریکا با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شده است. این دستگاه‌ها برای زنده ماندن مبتلایان به کووید-۱۹ لازم و ضروری است. به این ترتیب "ایلان ماسک" رئیس شرکت "تسلا" در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که  این شرکت خودروسازی می‌تواند به تولید تجهیزات سلامتی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی بپردازد.

وی همچنین نوشت: در صورت کمبود این دستگاه‌های تنفس مصنوعی، تسلا به تولید آن‌ها خواهد پرداخت. ماسک در پاسخ به سوالی راجع به ظرفیت تولید شرکت گفت: ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی دشوار نیست، ولی نمی‌توان فورا آن‌ها را تولید کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها