کد خبر : 40976

زمان بازگشایی کارخانه سه خودروساز بزرگ آمریکا مشخص شد

زمان بازگشایی کارخانه سه خودروساز بزرگ آمریکا مشخص شد

کارخانه های تولید خودروی فورد، فیات کرایسلر و جنرال موتورز، سه غول خودروسازی آمریکا یک ماه است که تعطیل شده اند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، حالا فورد ابراز امیدواری کرده است که ظرف چند هفته آینده، کارگرانش به خطوط تولید بازگردند و خط تولید کلیدی این شرکت در شهر کانزاس از 26 فروردین آغاز به کار کند. فیات کرایسلر هم در بیانیه ای جداگانه به همین شکل امید خود را اعلام کرده است.

اما واقعیت امر این است که این بیانیه، فقط یک ابراز امیدواری است و تا مهار و کنترل جدی ویروس کرونا باید صبر کنند. حتی در فرانسه، گروه خودروسازی PSA آمادگی بازگشایی خطوط تولید خود را اعلام کرد اما با مخالفت اتحادیه های کارگری این کشور مواجه شد. حالا می توان گفت 95 درصد کارخانه های خودروسازی به تعطیلی کشیده شده اند و کارگران خود را راهی خانه کرده اند تا شیوع این ویروس را کند کنند.

در صورتی که شیوع این بیماری مهار شود، تقاضای انباشته شده مردم، با وضعیتی مواجه خواهد شد که در آن خودروسازان برای بازگشت به حداکثر ظرفیت، نیاز به زمان و برنامه ریزی خواهند داشت.

خودروسازان در حال حاضر وضعیت را زیر نظر دارند و برنامه های خود را به طور روزانه با وضعیت موجود تغییر می دهند. حتی در صورت تصویب آغاز دوباره کار در این کارخانه ها، خودروسازان نیاز به افزایش سطح بهداشت و ایمنی دارند. پیش از شروع دوباره خطوط تولید، یک برنامه جامع شست و شو و پاکسازی کامل خطوط به اجرا در خواهد آمد. از همین حالا کارکنان بخش ایمنی و بهداشت این شرکت ها سخت در حال برنامه ریزی و آماده سازی هستند و سفارش هایی برای تولید چاپ سه بعدی محافظ صورت انجام پذیرفته تا زمانی که کارگران به خطوط تولید باز می گردند، به ابزارهای بهداشت و ایمنی لازم مجهز باشند. جنرال موتورز در حال تولید تهویه های مخصوص برای خطوط تولید و دستگاه های تنفس مصنوعی برای بیمارستان ها است و فیات کرایسلر نیز در حال تولید ماسک های مخصوص بازگشت کارگران به خطوط کار است.

لوگو فورد

کارخانه های فورد در کشور مکزیک از 6 آوریل (18 فروردین) تولید را از سر خواهند گرفت و از همین حالا وسایل بهداشت و ایمنی کارگران در حال آماده سازی است.

فراری هم یکی از اولین خوروسازانی بود که تولید را در کارخانه هایش در مارانلو متوقف کرد. اول قرار بود که از 27 مارس (8 فروردین) تولید خودرو به حالت عادی بازگردد اما حالا این بازگشت به کار را تا 14 آوریل (26 فروردین) به تأخیر انداخته است.

فراری در 4 ماه مه سرمایه گذاران و سهامداران را در جریان تمامی مسائل مربوط به توقف خط تولید و زیان های ناشی از آن قرار خواهد داد. بعد از فراری، رقبای اصلی این خودروساز یعنی لامبورگینی و مازراتی هم تولید خودرو را متوقف کرده اند و حالا منتظر مهار و کنترل انتشار این ویروس هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها