کد خبر : 40608

ورود جنرال موتورز به ساخت دستگاه های تنفس مصنوعی

ورود جنرال موتورز به ساخت دستگاه های تنفس مصنوعی

جنرال موتورز آمریکا با همکاری شرکت «سیستم های ونتک لایف» Ventec Life Systems ساخت ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی برای مبارزه با پاندمی [که در سرتاسر جهان انتشار پیدا کرده] کرونا را در دستور کار کارخانه های خود قرار داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپا نیوز ، مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز در این باره گفته، همکاری نزدیک بین خودروساز و این شرکت تولید کننده محصولات مهم در زمینه دستگاه تنفس انسان سرعت گرفته که بخشی از حمایت های این خودروساز در مبارزه ملی با پاندمی COVID-19 است و این شرکت به دنبال راه ها و روش هایی است که در این زمان بحران، نقش مؤثری ایفا کند.

ونتک برای سرعت بخشیدن به تولید دستگاه های تنفس مصنوعی به تجربه و اطلاعات لجستیکی، برنامه ریزی و ساخت در جنرال موتورز احتیاج دارد. این ونتیلاتورها به تنفس افرادی کمک می کند که به ویروس کرونا دچار شده اند و بدون این دستگاه قادر به ادامه حیات نیستند.

مهمترین بخشی از بدن انسان که در ابتلای به این ویروس درگیر می شود، سیستم تنفسی و ریه ها است.

در بحران های ملی، از خودروسازان انتظار می رود که دانش و تجربه لجستیکی و تولیدی خود رو در اختیار بگذارند تا در زمانی کوتاه، نیاز به ابزارهای پزشکی تأمین شود.

همکاری بین ونتک و جنرال موتورز نتیجه همکاری وبسایت stopthespread.org بود که برای جوش دادن همکاری ها بین کسب و کارهای گوناگون برای مبارزه با ویروس کرونا شکل گرفته است.

از سوی دیگر مهندسان ایتالیایی هم با همکاری شرکت فیات-کرایسلر و فراری، و قطعه سازی به نام مارلی، قطعات مورد نیاز دستگاه تنفس مصنوعی را تأمین می کنند. همچنین قطعه سازان می توانند قطعات الکترونیک مورد نیاز در این دستگاه ها را با سرعت خیلی بالاتری تأمین نمایند. در حال حاضر با همکاری خودروسازان، تولید این دستگاه ها سه برابر شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها