کد خبر : 40201

کرونا اوبر را از پا می اندازد

کرونا اوبر را از پا می اندازد

پیامدهای همه‌گیری جهانی ویروس کرونا روز به روز سنگین‌تر می‌شود و مثل تمام کسب و کارها، شرکت‌های فعال تکنولوژی هم از این اثرات در امان نیستند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، در همین راستا دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر اعلام کرده که از زمان شیوع کرونا، درخواست‌های سفر در شهر سیاتل آمریکا با کاهش چشمگیر 60 الی 70 درصدی مواجه بوده است.

کاهش هفتاد درصدی رقم بسیار بزرگی است که احتمالا در تاریخ شرکت اوبر بی‌سابقه باشد.

خسروشاهی از آمار و ارقام کاهش درخواست‌ها در سایر شهرهای آمریکا صحبتی به میان نیاورده، اما پیش‌بینی می‌کند که اوبر در شهرهای دیگر همچون سان فرانسیسکو، لس آنجلس و نیویورک نیز با همین میزان کاهش درخواست تاکسی مواجه شده باشد.

 

اوبر

«ما شاهد یک الگوی مشابه هستیم. اگر منحنی‌ها را بررسی کنیم، تفاوت‌هایی در زمان‌ پدیدار شدن الگو مشاهده خواهیم کرد. اما منحنی‌های سانفرانسیسکو، لس آنجلس و نیویورک همگی یک شکل هستند و حدس من این است که بعضی از آن‌ها کاهشی بیش از 5 درصد را نشان می‌دهند، و بعضی دیگر فقط چند درصد از این مقدار کمتر خواهند بود. اما با توجه به وضعیت منحنی‌های کنونی شهرهای زیادی در سراسر دنیا وضعیت سیاتل را تجربه خواهند کرد».

خسروشاهی شرایط پیش آمده و وضعیت کنونی اوبر را «بسیار بسیار متزلزل و عجیب» توصیف کرده است. طبق گزارشات، سهام اوبر به خاطر نگرانی سرمایه‌گذاران این شرکت از تأثیرات کرونا روی میزان درخواست‌های تاکسی، طی ماه گذشته با کاهشی 50 درصدی مواجه بوده و این موضوع یقینا تأثیرات مخربی را در آینده بر این شرکت تحمیل خواهد کرد.

بدیهی است که قرنطینه خانگی مردم تأثیر بسیار مهمی در کاهش درخواست‌های اوبر در ایالات متحده داشته است. ساعاتی پیش گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا نیز رسما اعلام کرده که ساکنان تمام شهرهای این ایالت از امروز باید در «قرنطینه کامل» فرو رفته و تا اطلاع ثانوی در خانه بمانند. اگر چه در این شرایط کسب و کارها و مراکز خدماتی ضروری همچنان به خدمت‌رسانی خود ادامه خواهند داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها