کد خبر : 39883

رونق وانت های لوکس در بازار آمریکا

رونق وانت های لوکس در بازار آمریکا

ظاهر امر نشان می دهد که صاحبان وانت هم از خودروهای پرتجمل بدشان نمی آید. به هر حال آنها هم دل دارند و دوست دارند که از امکانات روز برخوردار شوند. خودروسازان هم که این را می دانند و روی پول نقد و جایزه پرفروش ترین خودرو حساب باز کرده اند و حالا سگمنت وانت تجملی به دسته بندی ها اضافه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، در سال های اخیر، متوسط فروش وانت های تجملی جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر، سه غول خودروسازی آمریکا شانه به شانه ی برندهای تجملی مثل ب ام و، آئودی و مرسدس بنز می زند.

البته اطلاعات گردآوری شده نشان می دهد که مشتریان این وانت های تجملی، افراد متمایز در اجتماع هستند که دست از خرید بنز و ب ام و هم نکشیده اند. بنابراین خریداران وانت های تجملی هم کسانی هستند که ذائقه شان پیچیده تر شده و سطح انتظار آنان از وانت ها بالا رفته است. خریداران وانت های تجملی، انتظار راحتی، انعطاف، قابلیت ها و آپشن های جدید دارند.

تعجبی ندارد که وانت ها هم امروز به آخرین فناوری های روی داشبورد مجهز شده اند، صفحه نمایش اینفوتینمنت [صوتی، تصویری، اینترنتی و مکان یابی]، صندلی های چرم، تزئینات داخلی از جنس چوب اعلا، به علاوه انواعی از فناوری های روز و سیستم های کمک به راننده، انواعی از دوربین ها، حسگرها و رادار که تجربه رانندگی را عمیق تر و لذت بخش تر می کنند.

بعد از بهبود و بازگشت اقتصاد آمریکا از رکود سال 2009، نگان مشتریان به سمت خرید خودروهای شاسی بلند، نیم شاسی گرایش پیدا کرده که دلیل آن فناوری های جدید مصرف سوخت است که علاوه بر کاهش مصرف سوخت موجب کاهش آلایندگی هم شده اند.

در حال حاضر وانت ها، به بهترین و پرفروش ترین و سودآورترین خودروهای سه غول خودروسازی آمریکا در دیترویت تبدیل شده اند. حالا بزرگترین چالش این سه خودروساز این است که در آینده نزدیک باید خود را با ورود خودروهای هیبریدی، برقی و پیل سوختی آماده کنند و این وانت های تجملی نیز به تدریج باید تغییرات لازم برای دوره گذار را پیدا کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها