کد خبر : 39767

مهندسان پورشه درباره آینده تولید سوپراسپرت های برقی چه می گویند؟

مهندسان پورشه درباره آینده تولید سوپراسپرت های برقی چه می گویند؟

باتری‌هایی که در حال حاضر در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار سنگین بوده و مناسب به کار گیری در پورشه کیمن و پورشه باکستر نیستند. این مساله موجب شده تا پورشه از فکر ساختن نسخه‌ الکتریکی کیمن و باکستر خارج شود.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، خودروهای اسپرت ذات مشخصی دارند. آن‌ها سبک، قوی و سریع هستند.

نهایت دقت در مونتاژ آن‌ها صرف می‌شود تا تحت فشار دچار مشکل نشوند. خودروهای اسپرت به طور معمول از مواد سبک نظیر فیبرکربن‌ و سایر پلیمرها ساخته می‌شوند و کمتر شاهد استفاده از فلزات در ساخت خودروهای اسپرت هستیم، چرا که وزن این گونه از خودروها باید بسیار اندک باشد.

حال با ترویج ساخت خودروهای الکتریکی، خودروسازان دچار مشکلات عدیده‌ای در توسعه خودروهای اسپرت الکتریکی شده‌اند.

پورشه

یکی از این خودروسازان پورشه است. تمام محصولات پورشه شامل خودروهای اسپرت و سوپراسپرت هستند و این شرکت برای عرضه نسخه‌های تمام الکتریکی از خودروهای خود شدیدا تحت فشار است. باتری‌هایی که در حال حاضر در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار سنگین بوده و مناسب به کار گیری در پورشه کیمن و پورشه باکستر نیستند. این مساله موجب شده تا پورشه از فکر ساختن نسخه‌ الکتریکی کیمن و باکستر خارج شود.

 

دکتر مایکل استاینر رئیس بخش تحقیق و توسعه پورشه در این مورد می‌گوید:

ما تاکنون چند نسخه آزمایشی از پورشه باکستر تمام الکتریکی ساخته‌ایم تا در مورد نحوه عملکرد اسپرت‌های الکتریکی اطلاعات بیشتری بدست آوریم. با این حال تصمیم نهایی در خصوص ساخت این خودرو اتخاذ نشده و همچنان این برنامه در مرحله آزمون قرار دارد. خودروهای سنگین‌تری همچون پورشه تایکان وجود دارند که با وزن زیاد باتری‌های لیتیوم یونی سازگار هستند و دچار مشکل نمی‌شوند اما وجود وزن اضافه زیاد در یک خودرو اسپرت غیرقابل قبول است.

بنابر پیش‌بینی‌های پورشه، فرآیند ساخت باتری‌های لیتیوم یونی هرساله ۲ الی ۳ درصد پیشرفت می‌کند که حاصل آن تولید باتری‌های سبک‌تر و قوی‌تر است. با این حال پورشه از وزن فعلی باتری‌ها راضی نیست و آن‌ها را مناسب استفاده در خودروهای اسپرت نمی‌داند. به همین دلیل شرکت آلمانی تصمیم دارد تلاش‌های خود را معطوف به ساخت شاسی‌بلند الکتریکی کند.

دکتر استاینر در بخش دیگری از سخنانش به پورشه ماکان ۲۰۲۱ پرداخت. به گفته او این خودرو در برخی از کشورها با قوای فنی تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. خودروسازان مطرح جهانی به شدت در حال کار بر روی برقی کردن خودروهای اسپرت و سوپراسپرت هستند اما به نظر می‌رسد مسیر دشواری تا رسیدن به هدف برای آن‌ها باقی مانده است. پیشرفت در زمینه تولید باتری‌های لیتیوم یونی به کندی صورت می‌گیرد و اکثر خودروسازان هنوز منتظرند تا وزن این باتری‌ها کاهش قابل توجهی داشته باشد. پورشه در حال کار بر روی فناوری‌هایی است که به این شرکت اجازه می‌دهد برد خودروهای اسپرت الکتریکی را افزایش دهد و وظیفه توسعه باتری‌ها را به دیگران سپرده است. به نظر نمی‌رسد نسخه‌های الکتریکی پورشه کیمن و پورشه باکستر در آینده نزدیک عرضه شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها