کد خبر : 39707

تویوتا کمری پرفروش کسل کننده

تویوتا کمری پرفروش کسل کننده

حتی خود تویوتا هم قبول دارد که مدل کمری آن، به ملال آور و کسل کننده شهره شده است. اما مگر اصلا این موضوع اهمیت دارد؟

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، مخصوصاً وقتی که در سال 2019 پرفروش ترین خودروی سواری بازار آمریکا همین خودروی معروف به کسالت و ملالت بوده است و یکی از پرفروش ترین خودروهای تمام زمان ها هم هست.

با این که بازار خودروی دنیا گرایش شدیدی به خودروهای اس یو وی [شاسی بلند]، وانت های لوکس و کراس اور پیدا کرده، با این حال کمری تویوتا هنوز یکی از خودروهای موفق این خودروساز است. البته نمی توان گفت که بازار این خودرو در حال افول نیست مقایسه فروش 473,000 دستگاهی در سال 2007 با 337,000 دستگاه امروز نشان می دهد که استقبال از این خودرو تنزل یافته است.

برخلاف خودروسازان آمریکایی که تولید بخش مهمی از خودروهای سدان و کوپه را کاهش داده اند، اما تویوتا به این زودی از فروش خودروهای سواری متعارف دست نکشیده است. این کمپانی اعتقاد دارد که رها کردن این بخش از بازار توسط خودروسازان، خودش یک فرصت است که سهم این بخش بازار را به دست بگیرد و آمار و ارقام هم این طرز تفکر تویوتا را تأیید می کنند. از سال 2015 تا 2019، تویوتا 5 درصد از سهم این بازار را از چنگ سایر خودروسازان بیرون آورده است و حالا به جای 15 درصد، 20 درصد بازار خودروهای سواری سدان اندازه متوسط را در بازار آمریکا در اختیار دارد.

تویوتا کمری 2020

برخی اعتقاد دارند که تقاضا در بازار خودرو در سگمنت های مختلف همچون آونگ می ماند و رفت و برگشتی است و احتمال دارد که تقاضاهایی که به سمت کراس اور و اس یو وی گرایش پیدا کرده به سمت سدان بازگردد. اما ناظران بازار اعتقاد دارند که این گرایشی که به سمت خودروهای شاسی بلند و نیم شاسی ایجاد شده، به این زودی کاهش پیدا نمی کند. شاهد این ماجرا این است که روزگاری کمری تویوتا پرفروش ترین مدل این خودروساز بود اما حالا راوفور که یک شاسی بلند قد متوسط است، جای آن را گرفته.

با این حال به قول معروف با اضافه کردن ادویه، تویوتا اشتها برای کمری را بالا برده ولی دستور آکیو تویودا، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره تویوتا کنار گذاشتن این خودرو «کسالت آور» است. اما تا کنار گذاشتن این خودروی پرفروش، تیون کردن و اسپورت کردن این خودرو به ادامه فروش آن کمک کرده است. در بازاری که رقبای سرسختی دارد، ریسک کردن در بیشتر موارد جواب می دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها