کد خبر : 39224

آئودی محقق ترین فرزند فولکس واگن

آئودی محقق ترین فرزند فولکس واگن

آئودی یکی از پیشگامان و راهبران فناوری در صنعت خودرو است و به همین دلیل در بین برندهای فولکس واگن که شامل نام و نشان های بزرگی همچون پورشه، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، صعات، اشکودا، اسکانیا و مان می شود، آئودی پرچمدار تحقیق و توسعه یا در اصطلاح آر اند دی شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، مدیر عامل این برند چهار حلقه، مارکوس دوسمان از مدیران ارشد سابق ب ام و بوده و حالا راهبری تحقیق و توسعه گروه خودروسازی فولکس واگن را برعهده می گیرد.

از این به بعد، فعالیت های تکوین و توسعه نرم افزاری مرکزی شده و در انگولستادت Ingolstadt، موطن آئودی صورت می پذیرد. این گروه خوروسازی در حال ایجاد سازمانی جدید برای نرم افزارهای خودرویی است که فولکس امید دارد تا سال 2025، حداقل 60 درصد از تکوین و توسعه نرم افزاری مورد نیاز خود را خودش در کارخانه انجام دهد و مجبور نباشد به شرکت های فناوری بسپارد.

برام شوت، مدیر عامل در حال تغییر آئودی که به زودی سکان را به دست مارکوس دوسمان می دهد در بیانیه ای گفته است: «این بهترین روشی است که سازمان در وضعیت بی تحرکی و حفظ وضع موجود باقی نماند و از مزایای شبکه گروه حداکثر بهره برداری را ببرد. با تقسیم کار صحیح در گروه، هر عضو گروه می تواند در آینده چابک تر و منعطف تر کارهای خود را اداره نماید.»

آئودی تا به حال هم نقش بسیار مهمی در مسائل فنی گروه ایفا کرده است. آخرین کار فنی آئودی، با همکاری پورشه، تکوین و توسعه پلتفرم برای خودروهای برقی فوق گران قیمت و تجملی بوده است. معماری جدید در این خودروها پلتفرمی برای ساخت خودروهای برقی بنتلی، پورشه و آئودی ارائه می دهد که محصولات از چند سال دیگر وارد خیابان ها و جاده ها خواهد شد. به طور قطع و یقین، آئودی به توسعه و تکوین نرم افزارهای خودرویی بسنده نکرده و کل تحقیق و توسعه را متحول خواهد کرد. گروه خودروسازی فولکس واگن هم به همین بهانه، 0.36 از سهام عمومی آئودی را به دست می آورد و به این شکل 100 درصد سهام آئودی اکنون متعلق به گروه فولکس واگن است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها