کد خبر : 39174

مصرف سوخت در خودروهای آمریکایی بیشتر شده است

مصرف سوخت در خودروهای آمریکایی بیشتر شده است

توجیه دولت ترامپ در لغو الزامات دوران اوباما، دلایل اقتصادی و مسائل ایمنی عنوان شده است. در حالی که منتقدان دولت و فعالان محیط زیست به ویژه در ایالت کالیفرنیا اعتقاد دارند که ضرر و زیان مصرف سوخت صدها میلیارد دلار است و دلایل اقتصادی دولت ترامپ را قبول ندارند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا گزارشی منتشر کرده که در آن علاوه بر اعلام بازده خودروها در آمریکا در سال 2018، پیش بینی کرده است که آمارها برای سال 2019، 25.5 مایل به ازای هر گالن باشد. (هر مایل 1.6 کیلومتر و هر گالن 3.78 لیتر است. (6.74 کیلومتر به ازای هر لیتر)

سازمان حفاظت محیط زیست و اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا در حال کار کردن روی نهایی شدن قوانینی هستند که الزمات دوره اوباما را برای سال 2026 منتفی کنند. بر اساس اعلام های گذشته اول آوریل زمانی است که نتایج کار این دو سازمان در خصوص آلایندگی و مصرف سوخت نهایی و اعلام می شود.

بر اساس گزارش منتشر شده اعتبار گروه خودروسازی فیات کرایسلر در خصوص آلایندگی بهبود یافته در حالی که اعتبار تسلا، هوندا و تویوتا روند نزولی داشته است. دایملر، گروه فولکس واگن ای جی و ب ام و اعتبار کسب کردند. در بین 13 برند اصلی خودروسازی در دنیا در سال 2018 برند فولکس و هیوندایی به خاطر فروش بیشتر خودروهای SUV (شاسی بلند) متوسط مصرف سوخت را بهبود نبخشیده اند.

بازار خودرو آمریکا

دان بکر، مدیر کمپین آب و هوای ایمن Safe Climate Campaign می گوید خودروسازان قرار بود در سال 2018 پیمایش به ازای هر مصرف هر گالن بنزین را 1 مایل افزایش دهند اما نتوانستند این انتظار را برآورده سازند. انتظار می رود قوانینی که در دست تهیه است، آلایندگی را کاسته و به پس انداز شدن پول مصرف کنندگان در پمپ ها [بنزین] بینجامد.

اندرو ویلر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا می گوید «تغییر ناچیز در افزایش پیمایش خودرو به ازای مصرف هر گالن بنزین نشان می دهد که الزامات دوران اوباما «جنبه عملی» نداشته است.

گروهی از نمایندگان خودروسازان اصلی هم گفته است این گزارش «نشان می دهد که در بازار چالش های وجود دارد و برای آن که خودروسازان بتوانند با الزامات سال 2018 وفق پیدا کنند باید بتوانند روی اعتبارها تکیه کنند.»

دولت ترامپ در ماه اوت 2018 استانداردها برای سال 2020 تا 2026 را به حالت فریز درآورد و قوانینی که در سال 2012 اجرایی شده بود را لغو کرد.

به گفته ی سناتور تام کارپر، بر اساس پیشنهاد جدید استاندارد آلایندگی خودروهای آمریکا از سال 2021 تا 2026 سالانه 1.5 درصد تقویت می شود. تا سال 2030 متوسط پیمایش خودروها به ازای هر گالن، 40.5 مایل بر گالن خواهد شد. در سال 2026 بر اساس قوانین جدید پیمایش 37 مایل برگالن خواهد بود در حالی که بر اساس الزامات دوران اوباما باید به 46.7 مایل برگالن می رسید.

توجیه دولت ترامپ در لغو الزامات دوران اوباما، دلایل اقتصادی و مسائل ایمنی عنوان شده است. در حالی که منتقدان دولت و فعالان محیط زیست به ویژه در ایالت کالیفرنیا اعتقاد دارند که ضرر و زیان مصرف سوخت صدها میلیارد دلار است و دلایل اقتصادی دولت ترامپ را قبول ندارند.

تحلیل های مشاوران علمی سازمان محیط زیست آمریکا هم روز دوشنبه گذشته منتشر شد که در آن «ضعف چشمگیری در تحلیل عملی پیشنهادات مشاهده شده» که باعث می شود «نتایج به دلیل سایز ناوگان خودرو غیرواقعی» باشد و با این که پیش بینی ها نشان می دهد که با افزایش قیمت خودرو، این ناوگان کوچک شود، اما در عمل بزرگ خواهد شد.

سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا گفته است وقتی تحلیل ها کامل شد نتایج به صورت عمومی در اختیار همگان قرار میگیرد و به همه ی انتقادات پاسخ داده خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها