کد خبر : 3913

چرا سود ب ام و علی رغم افزایش فروش، کاهش پیدا کرد؟

چرا سود ب ام و علی رغم افزایش فروش، کاهش پیدا کرد؟

به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم 2018 بی‌ام‌و منتشر شده است. بر اساس این گزارش، سود بی‌ام‌و در این بازه زمانی کاهشی 27 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خودروتک، در حالی که تا پایان سال جاری میلادی چند ماه زمان باقی مانده است، گزارش مالی سه ماهه سوم 2018 شرکت‌های مختلف در اینترنت منتشر می‌شوند. به تازگی گزارش مالی کمپانی BMW در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که بر اساس آن، بی‌ام‌و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با کاهش سود مواجه شده است.

بر اساس گزارش مالی بی‌ام‌و، سود عملیاتی این کمپانی آلمانی کاهشی 27 درصدی را تجربه کرده و به 2 میلیارد دلار رسیده است. از دلایل کاهش سود این برند می‌توان به افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه‌های مربوط به بخش تحقیق و توسعه، دعوای تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و در نهایت جنگ قیمت در کشورهای اروپایی است.

بی‌ام‌و در گزارش خود خبر از افزایش فروش محصولات خود داده است. با وجود افزایش تعداد خودروهای فروخته شده، سود این شرکت کاهش داشته است. مدیر بخش مالی بی‌ام‌و، نیکولاس پیتر در رابطه با گزارش مالی این کمپانی آلمانی گفته است: ما نیز مانند سایر صنایع با عوامل خارجی مواجه شدیم. این عوامل باعث کاهش سود ما شده است.

بی‌ام‌و امیدوار است هزینه‌های خود را کاهش دهد تا بتواند در زمینه خودروهای تمام برقی و عرضه آن‌ها عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. در کشورهای اروپایی قوانین جدیدی برای بررسی میزان انتشار گازهای آلاینده در نظر گرفته شده که این موضوع افزایش هزینه‌های جاری شرکت‌ها را در پی دارد. بی‌ام‌و در این بازه زمانی مبالغی را برای فراخوانی خودروهای آتش گرفته خود مانند بی‌ام‌و سری 5 دیزل و سایر خودروهایی که شامل گارانتی می‌شوند، در نظر گرفته است.

جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا در عملکرد شرکت‌های خودروسازی تاثیر منفی داشته است. اعمال تعرفه‌ها در عملکرد بی‌ام‌و نیز تاثیر گذاشته است. انتظار نمی‌رود در آینده نزدیک شاهد توافقی میان این دو قدرت اقتصادی جهانی در زمینه میزان تعرفه‌ها باشیم. یکی دیگر از دلایل مربوط به کاهش سود بی‌ام‌و، افزایش قیمت مواد خام است که هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد.

کبالت یکی از مواد اولیه اصلی بوده که در حال حاضر شرکت‌های مختلف به دنبال تامین آن هستند. بی‌ام‌و به دنبال خرید کبالت به میزان بالایی بوده تا در آینده بتواند آن را در اختیار تولیدکنندگان باتری خود قرار دهد. بی‌ام‌و مانند سایر شرکت‌ها به دنبال افزایش سود خود تا پایان سال جاری میلادی است؛ با این حال به نظر نمی‌رسد این کمپانی آلمانی بتواند در سه ماهه چهارم 2018 سود خود را بهبود دهد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها