کد خبر : 38963

آمار فروش رولزرویس در بازار چین صفر شد

آمار فروش رولزرویس در بازار چین صفر شد

مدیرعامل شرکت رولز رویس گفت فروش این خودرو در چین به خاطر شیوع ویروس کرونا تقریباً به صفر رسیده است ولی نشانه های اولیه ای از بهبود شرایط وجود دارد.

 به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، تورستن مولر، مدیر عامل رولز رویس گفت:« فروش این خودرو در چین هنوز صفر نشده ولی نزدیک است. ما نشانه های اولیه از بهبود شرایط در مناطق خاصی را می‌بینیم».

مولر گفت هنوز برای تخمین تاثیر این ویروس بر فروش این خودرو در 2020 زود است. قبل از شیوع ویروس کرونا، انتظار می رفت فروش رولز رویس تقریباً برابر با رکورد سال گذشته یعنی 5100 خودرو باشد که نتیجه رونمایی از کولینان، خودروی جدید این خودروسازی بود.

وی گفت:« انتشار این ویروس مطمئناً به تجارت ما آسیب می رساند. من کاملا متوجه هستم که مردم در این شرایط مسائلی مهم تر از خرید رولز رویس دارند».

بخش خودروهای لوکس این خودروسازی کاملا وابسته به شوک های وارده به اطمینان اقتصادی مشتریان است. از آن جایی که 80 درصد خریداران رولزرویس، مالکان یا گردانندگان یک شرکت هستند، به سرعت به کاهش رشد اقتصاد جهان واکنش نشان می دهند. سهام آستون مارتین به پایین ترین حد در هفته گذشته رسید. این شرکت در مورد فروش ضعیف آن در نیمه اول 2020 هشدار داده بود.

 ولی مولر گفت رولز رویس که تحت مالکیت بی ام و قرار دارد، نسبت به کاهش ناگهانی فروش مقاوم تر است. وی گفت این شرکت می‌تواند با توجه به تعداد کم نیروی کار آن در کارخانه گودوود در انگلستان که حدود 2000 نفر هستند و فروش خودرو به مشتریان وفادارش، به سرعت در برابر نوسانات بزرگ واکنش نشان دهد. این شرکت همچنین اعلام کرد با کمبود قطعات اولیه مواجه نیست.

 وی گفت عدم اطمینان در مورد وسعت شیوع ویروس کرونا و نحوه تاثیر آن بر اقتصاد جهان، این شوک فروش را نسبت به شوک های دیگر متفاوت می کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها