کد خبر : 38712

رقبای تسلا برای مقام دومی تلاش می کنند

رقبای تسلا برای مقام دومی تلاش می کنند

اما حالا که آمار فروش سال 2019 کامل می شود و مقایسه و تجزیه و تحلیل می شود، معلوم شده است که در بین خودروهای برقی فروخته شده تسلا مدل 3 آمار قابل توجهی دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، این روزها در حرف و سخنران، اکثر مدیران ارشد خودروسازان بزرگ می گویند، آینده از آن خودروهای برقی و انرژی های تجدید پذیر و فاصله گرفتن از خودروهای سوخت فسیلی و گسترش سوخت های جایگزین است. خیلی از این مدیران، زمانی که تیغ و قیچی به دستشان می افتد، آینده شغلی خود و آن کمپانی را به سمت و سوی خودروهای برقی با باتری سوق می دهند که در این فاز، شباهت زیادی به شرط بندی دارد که برنده یا بازنده بودن را زمان مشخص می کند.

اما در بازار ایالات متحده، تنها خودروسازی که در زمینه خودروهای برقی حرفی برای گفتن دارد خودروسازی تسلا است. و جالب این است که کهنه کاران صنعت خودرو که یک قرن تجربه و سابقه دارند، وقتی صحبت از خودروهای برقی می شود، می خواهند خودرویی به بازار عرضه کنند که در اصطلاح خودشان «تسلاکُش» است.

اما حالا که آمار فروش سال 2019 کامل می شود و مقایسه و تجزیه و تحلیل می شود، معلوم شده است که در بین خودروهای برقی فروخته شده تسلا مدل 3 آمار قابل توجهی دارد. پرفروش ترین خودروی برقی بعد از تسلا در بازار آمریکا، خودروی بولت شورولت از کمپانی جنرال موتورز است که فقط 16 هزار دستگاه در کل سال 2019 فروخته است. حالا تعداد تسلای فروخته شده در سال 2019 را با بولت مقایسه کنید.

فصول سال 2019

تعداد فروش تسلا

زمستان

63,000

بهار

95,000

تابستان

97,000

پاییز

90,000

 

 

 

 

 

 

 

 

کل فروش انواع خودروهای برقی در سطح جهان 2.3 میلیون دستگاه در سال 2019 بوده که حدود 2 درصد کل فروش تمامی خودروها است.

امسال هم تعداد فروش خودروهای شرکت تسلا خیره کننده بوده هم افزایش سهام آن تحسین برانگیز بوده است. اما اگر قرار باشد این موضوع با بیانی دقیق تر عنوان شود، بیشتر از تحسین باعث شگفتی بوده است. چون تحلیل گران با خودروسازی رو به رو هستند که هم از لحاظ کارخانه در حدی بسیار کوچک است، تیراژ تولید آن بسیار پایین تر از همه خودروسازان دنیا است، تاریخچه مالی بسیار افتضاحی دارد، در تحویل، تأخیرهای جنون آمیزی داشته است و همه مشتریان از زمان انتظار تحویل، انتظار تعمیر و خدمات پس از فروشِ بسیار ضعیفِ آن می نالند.

خودروسازان مطرح و بزرگ دنیا در تمام سگمنت ها و در قیمت خودروها از جیب خود مایه گذاشته اند و هر یک خنجری به خودروی برقی تسلا زده اند اما تسلاکُش هنوز عرضه نشده است. برخی از این خودروسازان هم با همه تجربه و سابقه ای که دارند مدل قابل رقابت با تسلا عرضه نکرده اند و برخی از مدل های وعده داده شده، امسال یا سال بعد به بازار می آیند. برای مثال فورد موستانگ مک-ایی، کراس اوری است که وعده داده به ازای هر بار شارژ 300 مایل (480 کیلومتر) طی کند. در حالی که مدل 3 تسلا همین حالا امتحان خود را پس داده و 322 مایل (515 کیلومتر) می پیماید.

خریداران خودرو در آمریکا وقع زیادی به خودروهای برقی نمی گذارند و دلیل خریدن تسلا هم اشتیاق بالا به خودروهای برقی نیست. از نظر برخی از تحلیل گران صنعت خودرو، گرایش و اشتیاق مردم به تسلا به خاطر استفاده از آخرین فناوری ها در عرصه الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت در خودرو است و این که بعضی از مردم می خواهند اولین دارندگان «برندهای تازه وارد» یا نوظهور باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها