کد خبر : 38485

پورشه قوی ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی را تاسیس کرد

پورشه قوی ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی را تاسیس کرد

نکته قابل توجه این پارک شارژ سریع این است که منابع تأمین برق این پارک به طور کامل از نوع انرژی تجدیدپذیر [نوشونده] است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، این هفته، پورشه پارک شارژ سریع را در لایپزیگ آلمان را افتتاح کرد که «قوی ترین ایستگاه شارژ سریع اروپا» نام گرفته است.

12 ایستگاه شارژ سریع 350 کیلووات از نوع CCS DC برای همه و 6 ایستگاه برای استفاده داخلی در این طرح در نظر گرفته شده است. به گفته این خودروساز آلمانی، ظرفیت کل این تسهیلات، 7 میلیون مگاوات است.

نکته قابل توجه این پارک شارژ سریع این است که منابع تأمین برق این پارک به طور کامل از نوع انرژی تجدیدپذیر [نوشونده] است. 6 شارژر برای مصارف داخلی و 12 شارژر عمومی است و هر یک 350 کیلووات است.

در کنار این شارژر های نیز 4 استند 22 کیلوواتی AC هم قرار داده شده است که مردم می توانند از آن استفاده کنند. این خدمات 24 ساعته و در تمام روزهای هفته ارائه می شود. ظرفیت 7 مگاواتی این سوپرشارژر از این قرار است:

  • 6 ایستگاه 350 کیلو واتی داخلی (2.1 مگاوات)
  • 12 ایستگاه 350 کیلوواتی عمومی (4.2 مگاوات)
  • 4 ایستگاه 22 کیلوواتی عمومی
  • تعداد نقاط AC در دسترس برای همگان نامعلوم
  • گل ظرفیت نصب شده 7 مگاوات

 هزینه شارژ به ازای هر کیلووات 0.33 یورو برآورد شده است اما فعلا از پایان ماه مارس 2020 این استگاه رایگان در اختیار مردم قرار دارد حتی برای کسانی که پورشه ندارند! به تدریج کارت هایی برای استفاده از این خدمات صادر خواهد شد و بر اساس شرایط استفاده کننده، مقررات و هزینه ها تعیین خواهد شد.

جرد راپ رئیس هیئت مدیره پورشه لایپزیگ می گوید: «پارک های جدید شارژ خودرو با 9، 14 و 38 ایستگاه می توانند زیرساختهای شارژ خودرو در مرکز آلمان را غنی کنند. در ایستگاه جدید که پورشه احداث کرده، از همه خودروهای برقی و هیبریدی استقبال به عمل می آید. ما خوشنود می شویم که با این پارک شارژ جدید گزینه های جذابی را برای صاحبان خودروهای برقی در اختیار بگذاریم که در خود پارک و محیط اطراف آن برای مسافران عبوری هم خدماتی را ارائه نماییم.»

پارک شارژ سریع، فضایی برای زمان انتظار ایجاد کرده که مشتریان حین شارژ خودرو بتوانند خودشان را سرگرم کنند.  در این پارک، مرکز مشتریان پورشه قرار دارد که علاوه بر نمایشگاه خودروهای تاریخی پورشه، فروشگاه هایی هم در نظر گرفته شده است. آنها می توانند در لایپزیگ چند تجربه رانندگی با پورشه را از قبل رزرو نمایند.

جنز والتر، مدیر فروش و بازاریابی شهر لایپزیگ کمپانی پورشه می گوید: «ما می خواهیم شارژ خودروی پورشه هم تجربه [شیرینی برای مشتری] باشد.»

نکته قابل توجه این پارک شارژ خودرو، توسط مهندسان شرکت پورشه طراحی و احداث شده است. در این جایگاه می توان ظرف 5 دقیقه به اندازه پیمایش 100 کیلومتر باتری خودروها را شارژ کرد. همه خودروهایی که سیستم شارژ آنها از استاندارد CCS2 پیروی می کنند می توانند در این جایگاه از خدمات شارژ سریع بهره مند شوند. مشتریان ابتدا به مرکز مشتریان پورشه مراجعه می کنند و در ورودی آن در خروجی بزرگراه لایژزیگ نورد با نام Porschestrasse است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها