کد خبر : 38329

دعوای لفظی بیل گیتس و ایلان ماسک

دعوای لفظی بیل گیتس و ایلان ماسک

بیل گیتس به جای تسلا پورشه خرید و الون ماسک مدیر عامل خودروسازی تسلا هم به شوخی وی را «کسل کننده» خطاب کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، به تازگی بیل گیس، از بنیانگذاران مایکروسافت در مصاحبه ای گفت که یک پورشه تمام برقی تایکان خرید است در حالی که مد روز خرید تسلا است. مدیر عامل تسلا هم در واکنش به این انتخاب بیل گیتس گفته است که گفت و گو با بیل گیتس را کسل کننده underwhelming دیده است. این اولین باری نیست که الون ماسک به میلیاردرها می تازد، بار قبل هم [در سال 2017] میزان دانش مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک را در خصوص هوش مصنوعی زیر سؤال برده بود و توییت کرده بود که: «فهمِ» رئیس فیسبوک «از موضوع بسیار محدود است».

ماسک در توییتر خود در مورد انتخاب بیل گیتس هم نوشت: «راستش را بخواهید، گفت و گوی من با بیل گیتس بسیار کسل کننده بود.»

مارکس برانلی از چهره های محبوب در فضای یوتیوب، مصاحبه ای با بیل گیتس ترتیب داده بود و در آن اشاره ای به تسلا کرده و از گیتس نظر خواسته بود به ویژه صحبت از فعالیت های تسلا برای حل بحران تغییرات آب و هوایی و محصولات با انرژی پاک نیز به میان آورده بود.

بیل گیتس 64 ساله هم در این مصاحبه گفت خودروهای برقی هنوز نسبت به خودروهای بنزین سوز عقب مخصوصا وقتی صحبت از پیمایش است. در عین حال در ادامه گفت، خودروهای سواری «یکی از فاکتورهای امیدبخش» برای پایین آوردن هزینه های خودروهای جایگزین دوست دار محیط زیست است.

در ادامه هم گفت: «یقیناً تسلا، اگر بخواهید نامی از یک شرکت برده باشید، به این روند کمک می کند». اما زمانی که از او پرسیده می شود که آیا خودروی تسلا می خرد یا نه؟ می گوید: «من در حال حاضر یک پورشه تایکان دارم».

در وصف خودروی پورشه خود هم می گوید: «باید بگویم که قیمت آن پرمیوم [ممتاز] است و در عین حال خودرویی بسیار باحال cool است. این اولین خودروی برقی من است و از آن خیلی لذت می برم.»

قیمت خودروی تایکان توربوی پورشه، خودروی آلمانی متعلق به گروه خودروسازی فولکس، 150,900دلار آمریکا است و با امکانات و آپشن هایی که دارد قیمت آن تقریبا 185,000 دلار تمامی می شود. در حالی که قیمت پایه مدل 3 تسلا 39,490 دلار است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها