کد خبر : 38321

کاهش شدید میزان فروش تویوتا

کاهش شدید میزان فروش تویوتا

فروش جهانی خودروهای تویوتا در نخستین ماه از سال جاری میلادی با کاهش ۴۱ درصدی مواجه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، تویوتاموتورز که بدون شک یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود، نیز به نظر می ‌رسد که همچون بسیاری دیگر از رقبای خود با کاهش قابل توجهی در میزان فروش خود در نخستین ماه از سال جاری میلادی روبرو شده اند.

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت auto.ndtv، میزان فروش خودروهای تویوتا در ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی با ۴۱ درصد کاهش مواجه بوده است.

در نخستین ماه از سال جاری میلادی، میزان فروش داخلی خودروهای تویوتا نیز در بازار ژاپن در مجموع ۵۸۰۴  دستگاه گزارش و اعلام شده است که در مقایسه با ژانویه ۲۰۱۹، ۴۸ درصد افت کرده است.

به نظر می‌رسد که شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و بسیاری دیگر از نقاط جهان، بسیاری از بازارهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که کارشناسان و تحلیلگران فعال در این حوزه برآورد و اعلام کرده اند که این روند نزولی در بازارهای جهانی خودرو در ماههای آینده نیز به احتمال زیاد ادامه پیدا خواهد کرد و خودروسازان بیشتری را متضرر خواهد کرد.

هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از شرکت های مختلف فعال در حوزه های تکنولوژی و خودرو دفاتر و کارخانه‌های خود در چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده البته برخی از انها نیز بعد از مدتی اعلام کرده اند که تولید خود را با حداقل ظرفیت از سر خواهند گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها