کد خبر : 38320

پدرسالار هیوندای از مقام خود کناره گیری می کند

پدرسالار هیوندای از مقام خود کناره گیری می کند

رئیس هیئت مدیره هیوندایی موتور، از کرسی خود در هیئت مدیره این خودروساز کره جنوبی کناره گیری می کند و اکنون صحبت جانشین به میان آمده است و ظاهر امر نشان می دهد که مونگ-کو چونگ برنامه ریزی کرده است که زمام امور را به فرزند خود بسپارد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، پدرسالار 80 ساله ی کره جنوبی که کنترل دومین غول عظیم صنعتی این کشور را برعهده دارد خود را آماده می کند که که افسار کار را به دستان پسرش بدهد.

شرکت پیشنهاد کرده است که معاون مالی گروه خودروسازی هیوندایی موتور، کیم سانگ هیون، به عنوان جانشین وی انتخاب شود و سهامداران روز 19 مارس این پیشنهاد را به رأی بگذارند.

چونگ، فرزند بینانگذار هیوندایی در سالهای اخیر از حضور در عملیات اصلی پرهیز داشت. اما از سال 2018 با انتصاب به عنوان قائم مقام رئیس هیئت مدیره، بیشتر در منظر افکار عمومی و کارکنان هیوندایی ظاهر شده است. یوایسان چونگ، وارث ثروتی است که مونگ-کو در چند دهه اخیر در کره جنوبی انباشته است. حالا مونگ-کو یکی از 5 مدیر ارشد هیوندایی موتور است که امسال دوره خدمتش به پایان می رسد و باید از این سمت کناره گیری کند. البته وی به عنوان رئیس هئیت مدیره باقی می ماند اما کرسی خود را در هیئت مدیره از دست می دهد و به جای وی باید یک عضو هیئت مدیره توسط سهامداران انتخاب شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها