کد خبر : 38289

فروش خودرو در اروپا کاهش یافت

 فروش خودرو در اروپا کاهش یافت

اتحادیه صنعت خودروسازی اروپا اعلام کرد، میزان فروش خودرو در اروپا در ماه ژانویه تحت تاثیر تضعیف اقتصاد جهانی، افزایش مالیات بر خودرو در برخی کشورهای اتحادیه اروپا و نامشخص بودن شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش داشته است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، اتحادیه صنعت خودروسازی اروپا اعلام کرد، میزان فروش خودرو در اروپا در ماه ژانویه تحت تاثیر تضعیف اقتصاد جهانی، افزایش مالیات بر خودرو در برخی کشورهای اتحادیه اروپا و نامشخص بودن شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش داشته است.

آمارهای این اتحادیه نشان می دهد میزان خرید خودروهای جدید در اتحادیه اروپا، انگلیس و اتحادیه تجارت آزاد اروپایی با 7.4 میلیون دستگاه کاهش به 1.135 میلیون دستگاه رسیده است.

میزان کاهش فروش در فرانسه 13.4، آلمان 7.3 و اسپانیا 7.6 درصد بوده است. در سوئد به دلیل افزایش مالیات بر خودرو که از امسال به اجرا گذاشته شده خرید خودرو 18 درصد کاهش یافته که بیشترین افت خرید خودرو در میان کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود. میزان خرید خودرو در این کشور در دسامبر سال گذشته 109 درصد جهش کرده بود.

در ماه گذشته میلادی فروش شرکت فولکس واگن 0.4 درصد افت کرده و شرکت های فرانسوی رنو و پژو سیتروئن به ترتیب افت 16.3 و 12.9 درصدی را تجربه کرده اند. این کاهش فروش در حالی اتفاق می افتد که انتظار می رود شیوع ویروس کرونا در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان نیز بر میزان فروش خودرو تاثیر منفی بگذارد. شرکت بی ام و جزء معدود شرکت های اروپایی است که در این ماه شاهد رشد فروش بوده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها