کد خبر : 3801

این خانم جانشین ایلان ماسک شد

این خانم جانشین ایلان ماسک شد

ایلان ماسک، موسس شرکت آمریکایی تسلا، از سمت ریاست هیئت‌مدیره این شرکت برکنار شد و به تصمیم هیئت مدیره، خانم روبین دنهولم (Robyn Denholm) عهده‌دار این سمت شده است.

به گزارش خودروتک، روبین دنهولم یکی از اعضا هیئت مدیره تسلا بوده است که در 3 سال آتی جایگزین ایلان ماسک در این سمت خواهد شد.

البته خانم دنهولم به تازگی وارد این شرکت نشده است، بلکه او از سال 2014 تاکنون در تسلا فعالیت داشته و یکی از اعضای هیئت مدیره 9 نفره این شرکت بوده است. روبین دنهولم پس از اتمام دوره‌ای شش ماهه، از سمت‌های فعلی‌اش به عنوان مدیر ارشد مالی (CFO) و رئیس استراتژی در شرکت مخابراتی استرالیایی تلسترا (Telstra) استعفا خواهد داد و پس از آن می‌تواند به صورت تمام وقت عهده‌دار سمت ریاست هیئت مدیره تسلا باشد.

البته ایلان ماسک کماکان سمت مدیر عامل اجرایی (CEO) این شرکت سازنده خودروهای برقی را حفظ خواهد کرد و در این شش ماه باقی مانده از قرارداد کاری دنهولم با شرکت تلسترا، او را کمک خواهد کرد تا این جابجایی به بهترین شکل ممکن و با کمترین مشکل انجام بپذیرد.

ایلان ماسک در این خصوص اظهار کرد: «دنهولم در دو حوزه تکنولوژی و صنعت خودروسازی تجربه گسترده‌ای دارد. او در چهار سال گذشته که به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره تسلا نقش ایفا کرده است، کمک شایانی به ما برای سودآوری بیشتر کرده است.»

روبین دنهولم تجربه فعالیت در شرکت‌های بزرگی در استرالیا و منطقه سیلیکون ولی (Silicon Valley) در کالیفرنیا را دارد. به عنوان مثال می‌توان به شرکت‌های زیر اشاره کرد:

  • شرکت مخابراتی استرالیایی تلسترا
  • شرکت آمریکایی تولیدکننده محصولات شبکه به نام ژونیپر نتورکس (Juniper Networks)
  • شرکت کامپیوتری آمریکایی سان مایکروسیستمز (Sun Microsystems)
  • شرکت ژاپنی تویوتا

همانطور که می‌دانید، پیش از این ایلان ماسک توئیت‌هایی را با محتوای تبدیل شرکت تسلا به یک شرکت سهامی خاص پست کرده بود که سبب ایجاد مشکلاتی میان او و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شد. در نهایت طبق توافقی که میان ایلان ماسک و این نهاد فدرال آمریکا صورت گرفته، او پذیرفته است که علاوه‌بر پرداخت جریمه 20 میلیون دلاری، به مدت سه سال نیز از سمت ریاست هیئت مدیره تسلا برکنار شود. همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا 20 میلیون دلار جریمه برای شرکت تسلا در نظر گرفته است که دلیل آن متهم کردن ایلان ماسک به کلاه‌برداری بوده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها