کد خبر : 37873

هشدار FBI به خودروسازان آمریکایی درباره جاسوسی چینی های

هشدار FBI به خودروسازان آمریکایی درباره جاسوسی چینی های

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به خودروسازان این کشور اخطار داده که نسبت به حفظ دستاوردهای مهم و اسرار تکنولوژیک خود بیش از پیش احتیاط کنند. دلیل این امر به تلاش شرکت های چینی برای سرقت اطلاعات حیاتی و دانش مربوط به خودروهای برقی عنوان شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، کریستوفر ری (Christopher Wray) رئیس FBI در کنفرانس اخیری که برگزار شده، دولت چین را به آغاز یک جنگ همه جانبه برای پایان دادن به پیشگامی آمریکا در عرصه اقتصاد و تکنولوژی متهم کرده است.

وی افزوده چینی ها نمی خواهند در این جنگ از طریق نوآوری های قانونی پیش بیفتند، بلکه خواهان آن هستند که با هزینه های پرداخت شده از سوی آمریکا پله های ترقی را طی کنند.

 

هشدار FBI به خودروسازان آمریکایی

 

وی در ادامه کنفرانس خود گفته است:

«ما می بینیم که کمپانی های چینی برای روبرو نشدن با چالش های نوآوری دارایی های فکری آمریکا را به سرقت برده و از آنها علیه خود شرکت های آمریکایی که قربانی شده اند، استفاده می کنند؛ چینی ها با این کار در واقع دو بار دست به تقلب می زنند.»

آمریکایی ها مدعی هستند چینی ها به روش های متعدد تکنولوژی های ابداعی آنها را می دزدند؛ به طور کلی می توان این روش ها را در سه دسته نفوذ سایبری، جاسوسی صنعتی و سرقت نتایج تحقیقات طبقه بندی کرد. کریستوفر ری این مساله را یک مشکل بسیار بزرگ خوانده و اضافه کرده FBI در حال کار بر روی حدود 1000 پرونده مرتبط با تلاش چینی ها برای دزدیدن تکنولوژی های آمریکایی است. به گفته رئیس FBI این پرونده ها تمامی 56 شعبه این سازمان را درگیر خود کرده و تقریبا به تمامی حوزه های صنعتی مربوط می شوند.

 

هشدار FBI به خودروسازان آمریکایی

آنطور که کریستوفر ری اعلام کرده چینی ها هیچ محدودیتی پیش روی خود ندیده و از شرکت های فعال در زمینه غلات گرفته تا کمپانی های نرم افزاری، سازندگان توربین های بادی و همچنین تولیدکنندگان دستگاه های پزشکی را نشانه گرفته اند.

ری با انتقاد شدید، چینی ها را به سرقت هر آنچه که آنها را در عرصه رقابت پیش می اندازد متهم کرده است؛ اطلاعات مربوط به قیمت گذاری، استراتژی های داخلی و داده های خصوصی برخی از مواردی هستند که رئیس FBI به آنها اشاره نموده است.

به گزارش رویترز مدیر سازمان ضد جاسوسی و امنیت ملی ایالات متحده با تایید صحبت های کریستوفر ری، اولویت اصلی چین را سرقت اطلاعات هواپیماها و تکنولوژی های مرتبط با خودروهای الکتریکی دانسته است. با توجه به اینکه چین بزرگ ترین بازار خودروهای الکتریکی محسوب می شود، این موضوع چندان دور از انتظار نیست.

هشدار FBI به خودروسازان آمریکایی

رئیس FBI توصیه کرده کمپانی های آمریکایی به منظور کاهش احتمال سرقت اطلاعات مهم، امنیت خود را ارتقا داده و در زنجیره تامین خود بازنگری کنند؛ علاوه بر این او نسبت به معامله با شرکت های چینی اخطار داده است. کریستوفر ری در پایان گفته شاید همکاری با یک شرکت چینی پرسود به نظر بیاید، اما این کار ممکن است در بلند مدت به از دست رفتن دارای های فکری طرف آمریکایی منجر شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها