کد خبر : 37721

تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا درباره آینده خودروهای خودران

تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا درباره آینده خودروهای خودران

یک کمیته تخصصی در مجلس نمایندگان آمریکا فردا یعنی یازده فوریه نشستی مشورتی را برای تصمیم گیری در مورد آینده استفاده از خودروهای خودران در آمریکا برگزار می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، اعضای کمیته فرعی تخصصی تجارت و حفاظت از مشتریان که یکی از زیرمجموعه‌های کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان آمریکاست، به اظهارنظرها و سخنرانی های گروه‌های تجاری مختلف که نمایندگان صنایعی همچون خودروسازی، شرکت‌های فناوری و صنعت حمل و نقل محسوب می‌شوند، گوش می‌دهند و در نهایت در مورد نحوه استفاده عمومی از خودروهای خودران تصمیم می‌گیرند.

نمایندگان کنگره آمریکا در مورد برخی قابلیت‌های خودروهای خودران نگرانی‌هایی دارند که قرار است در این جلسه به پاسخ‌های نمایندگان صنایع در این زمینه گوش فرا داده و تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ کنند. نشست مشورتی مشترک در این زمینه " وسایل نقلیه خودران: امیدها و چالش‌های فناوری‌های در حال تحول خودران" نام دارد.

کنگره آمریکا در تلاش است تا برای قانون گذاری به منظور استفاده از خودروهای خودران با شرکت‌های فناوری و خودروسازی به توافقی دست یابد. مهم‌ترین دغدغه در این زمینه ایمن سازی خودروهای یادشده است تا از عدم برخورد آنها با عابران پیاده و دیگر خودروها اطمینان حاصل شود.

نگرانی دیگری که باید در این زمینه برطرف شود، کسب اطمینان از عدم هک شدن و نفوذ امنیتی به خودروهای خودران است. زیرا هکرها در این صورت می‌توانند جان سرنشینان خودروهای خودران را به خطر بیندازند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها