کد خبر : 37662

تسلا مدل Y رکورددار پیمایش خودروهای برقی

تسلا مدل Y رکورددار پیمایش خودروهای برقی

بر این اساس نسخه Performance از کراس‌اوور الکتریکی مدل Y می‌تواند با یک بار شارژ تا ۳۱۵ مایل (معادل ۵۰۶.۹ کیلومتر) را پشت سر بگذارد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا که به اختصار با عنوان EPA شناخته می‌شود، اخیرا نتیجه ارزیابی‌های خود درباره مسافت قابل پیمایش تسلا مدل Y را منتشر کرده است.

بر این اساس نسخه Performance از کراس‌اوور الکتریکی مدل Y می‌تواند با یک بار شارژ تا ۳۱۵ مایل (معادل ۵۰۶.۹ کیلومتر) را پشت سر بگذارد.

تسلا مدل Y

بررسی‌های مهندسین EPA نشان می‌دهد در رفت و آمدهای شهری که معمولا سرعت حرکت کمتر است، باتری تسلا مدل Y نسخه Performance تا ۳۳۴ مایل (۵۳۷.۵ کیلومتر) مسافت دوام می‌آورد. اما در اتوبان‌ها این رقم به ۲۹۱ مایل (۴۶۸.۳ کیلومتر) کاهش می‌یابد. شاید بدانید که در خودروهای الکتریکی نیز هر چه فشار وارد شده به پیشرانه خودرو بالاتر بوده و سرعت حرکت زیاد باشد، به تبع آن مصرف انرژی هم بیشتر خواهد شد. همانطور که در بالا اشاره کردیم در سیکل ترکیبی، برد حرکتی مدل Y برابر با ۳۱۵ مایل است.

تسلا مدل Y

متاسفانه مشخص نیست که در ارزیابی سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا تسلا مدل Y به چه رینگ‌هایی مجهز بوده، با این حال برای مقایسه بهتر است اشاره کنیم سدان مدل ۳ نسخه Performance با رینگ‌های ۱۸ اینچی ۳۳۲.۲ مایل (۵۳۴.۶ کیلومتر) مسافت را در مسیرهای شهری می‌پیماید. EPA برد حرکتی این نسخه از مدل ۳ را در اتوبان ۳۱۹.۲ مایل (۵۱۳.۷ کیلومتر) اعلام کرده است. در سیکل ترکیبی نیز شارژ باتری سدان محبوب تسلا پس از پیمایش ۳۲۲ مایل (۵۱۸.۲ کیلومتر) به طور کامل تخلیه می‌شود.

مسافت قابل پیمایش تسلا مدل ۳ نسخه Performance با رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی
  رینگ ۱۹ اینچی رینگ ۲۰ اینچی
در شهر ۳۱۲.۱ مایل ۳۱۲.۱ مایل
در اتوبان ۲۹۴.۴ مایل ۲۸۳.۳ مایل
سیکل ترکیبی ۳۰۴ مایل ۲۹۹ مایل

با توجه به نتایج ارزیابی EPA تسلا سریعا وارد عمل شده و مدل Y را به عنوان کم مصرف‌ترین شاسی‌یلند جهان معرفی کرده است. در تصویر زیر می‌توانید میزان مصرف انرژی این کراس‌اوور جدید را در مقابل برخی رقبا مشاهده فرمایید.

مسافت قابل پیمایش تسلا مدل Y

ناگفته نماند تسلا در تلاش است قبل از پایان ماه مارس روند تحویل مدل Y به مشتریان را آغاز کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها