کد خبر : 3738

ادعای جنجالی فولکس برای رقابت با تسلا

ادعای جنجالی فولکس برای رقابت با تسلا

گروه فولکس واگن از زمانی که مسئله دیزل گیت پیش آمده است صحبت های فراوانی حول و حوش عرضه محصولات الکتریکی کرده و به نوعی در راستای جبران این رسوایی است.

به گزارش خودروتک، حال طی صحبت های جدیدی فولکس واگن اعلام کرده است که قصد دارد خودروهایی الکتریکی با کیفیت برابر اما نصف قیمت نسبت به محصولات تسلا ارائه دهد. به احتمال زیاد این خودروها تا سال 2020 معرفی و راهی جاده ها خواهند شد.

در تصویر زیر میزان مسافت قابل پیمایش توسط محصولات تسلا و خودروی جدید فولکس واگن بر اساس NEDC مقایسه شده است که البته تسلا برد محصولات خود را افزایش داده و اعداد مربوطه کمی بیشتر از اعداد نوشته شده در تصویر زیر اند. به این ترتیب احتمالا مسافت قابل پیمایش توسط هر سه مدل با اختلاف اندک مشابه خواهد بود.

 

فولکس واگن

رئیس فولکس واگن، هربرت دایس در مصاحبه ای با شبکه ZDF آلمان در خصوص خودروهای الکتریکی اعلام کرده است: ما بیش از 30 میلیارد دلار در زمینه electromobility سرمایه گذاری کردیم و در حال ساخت یک سایت تولیدی جدید در Zwickau هستیم. همچنین یک سایت تولیدی در شانگهای چین نیز خواهیم ساخت. ما در سال 2020 از راه خواهیم رسید و خودرویی عرضه خواهیم کرد که تمامی رفتارهای مناسب یک خودروی الکتریکی را درست همانند محصولات تسلا از خود نشان دهد و قیمتی نصف آن داشته باشد.

صحبت های رئیس فولکس واگن احتمالا اشاره به کانسپت I.D دارد که گفته می شود در مدل نهایی با نام Neo عرضه خواهد شد.

پیش از رونمایی رسمی از این کانسپت در سال 2016 فولکس واگن اعلام کرده بود که این خودرو میزان مسافت قابل پیمایش با یکبار شارژ توسط خودروها تسلا مدل 3 و X را شکست خواهد داد.

در مورد قیمت نیز فولکس واگن هنوز صحبتی در مورد محصول جدید و الکتریکی خود به میان نیاورده اما انتظار می رود خودروی الکتریکی فولکس واگن در حدود 25 هزار یورو (28 هزار دلار) ارزش گذاری شود که صد البته ارزان تر از تسلا مدل 3 است.

انتظار می رود این خودرو در سال 2020 میلادی در اروپا و چین و سپس در آمریکای شمالی عرضه شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها