کد خبر : 37214

رویای جدید تسلا ؛ 650 کیلومتر با یک بار شارژ

رویای جدید تسلا ؛ 650 کیلومتر با یک بار شارژ

"ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا موتورز در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که طولی نخواهد کشید که خودروهای تسلا مدل S با هر بار شارژ کامل 400 مایل(حدود 645 کیلومتر) مسیر بپیمایند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا: "ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا موتورز در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که طولی نخواهد کشید که خودروهای تسلا مدل S با هر بار شارژ کامل 400 مایل(حدود 645 کیلومتر) مسیر بپیمایند.

"ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا موتورز در یک تماس در جلسه اعلام نتایج مالی سه ماهه پایانی سال 2019 گفت:

ما به سرعت در حال نزدیک شدن به دامنه حرکتی 400 مایل برای مدل S هستیم. بنابراین طولی نخواهد کشید که خودروی تسلا مدل S دامنه 400 مایلی داشته باشد.

تسلا با یک بار شارژ ۶۴۵کیلومتر راه خواهد رفت

این اظهارات در پاسخ به سوالی مطرح شد که از وی در مورد زمان تجهیز خودروهای مدل S و X به باتری‌های جدید تسلا که برای خودروهای مدل 3 استفاده می‌شوند، پرسیده شد و ماسک این مسئله را افشا کرد.

ظاهرا تسلا تصمیم گرفته است به جای تعویض باتری‌ها در نسخه‌های فعلی، روی شیمی سلول‌های باتری مورد استفاده خود کار کند.

ماسک گفت که شیمی موجود در این سلول‌ها در طول سال‌ها بارها بهبود یافته است و این شرکت از باتری‌های خود بسیار راضی است. گفته می‌شود این خودروساز قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی خودروی بهبود یافته‌ای از مدل S موسوم به "Plaid" را با عملکرد بالاتر باتری‌ها به بازار عرضه کند.

خودروی تسلا مدل S در حال حاضر در زمینه پیمایش مسیر با یک بار شارژ در ایالات متحده پیشرو است. وب‌سایت تسلا دامنه این خودرو را 373 مایل(600 کیلومتر) ذکر کرده است، اما ماسک می‌گوید خودروهایی که در حال حاضر تولید می‌شوند قادر به پیمایش 380 مایل(611.5 کیلومتر) با یک بار شارژ هستند.

در حالی که بُرد یا دامنه حرکتی 400 مایل(643.7 کیلومتر) ممکن است واقعا لازم نباشد، تسلا همچنان به اقناع مشتریان خود ادامه می‌دهد تا با شبیه کردن هر چه بیشتر خودروهای برقی به خودروهای بنزینی، کسانی را که هنوز در مورد خرید خودروهای برقی مردد هستند، جذب کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها