کد خبر : 37096

فراری چگونه تسلیم فناوری خودروهای برقی شد

فراری چگونه تسلیم فناوری خودروهای برقی شد

برندهای خوشنام با سابقه ای دیرینه مثل فراری با احتیاط بیشتری به خودروهای برقی فکر می کنند، اما با ورود خودروسازان مدرن مثل تسلا، که عرصه و جولانگاه جدیدی را به روی مشتریان گشوده اند، برای برندهای قدیمی چاره ای نگذاشته اند جز آن که وارد این عرصه شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، فراری سال گذشته فقط یک مدل خودروی هیبریدی قابل شارژ با پریز برق با نام SF90 Stradale معرفی کرد. خوب البته LaFerrari هم بود اما سیستم هیبریدی آن بیشتر برای تقویت موتور و افزایش کارایی و اثربخشی بود تا آن که رویکرد جدید و گرایش به خودروهای هیبریدی یا برقی به حساب آید.

اما واقعیت این است که روندها و گرایش ها در حال تغییر بنیادی است، حتی فراری هم نمی تواند از این وضعیت فرار کند. این برندها می دانند که باید سوار این قطاری شوند که اکثر خودروسازان را با خود می برد. هر چند که فراری از برندهایی است که خود استاندارد برجای می گذارد و بسیاری از قوانین از همین استانداردها نشأت می گیرند، اما این بار فراری است که باید خود را با وضعیت وفق دهد. صاحبان این کمپانی هم می دانند و از این رو در حال ثبت اختراع ها برای آمادگی کامل هستند و از ماه ژوئیه 2019 این کار را آغاز کرده اند.

اولین بار پورشه تایکان برقی توجه همه را به ثبت اختراع هایی جلب کرد که نشان داد تصمیم سازان در خودروسازی فولکس واگن در حال آماده سازی برای دوره گذار و عرضه خودروهای برقی هستند. حالا ثبت اختراع های فراری نشان می دهد که این برند هم دست به کار شده است. تصاویری هم که انتشار یافته نشان می دهد فراری یک رودستر دو سرنشین اسپورت را به جنگ تسلا رودستر می فرستد.

لوگو فراری

یکی از تصاویر منتشر شده از سوی فراری، نشان می دهد که این رودستر مجهز به چهار موتور برقی است که معنی آن این است که هر چرخ برای خود یک موتور جداگانه دارد. بنابراین از همین حالا می توان گفت که این رودستر all-wheel drive است یعنی نیرو به هر چهار چرخ اعمال می شود و هر یک می تواند مستقل از دیگری عمل کند. گرچه خودروهای هیبریدی با این پیکربندی هم ساخته می شوند و این امکان وجود دارد که یک موتور بنزین سوز با دو اکسل هم به این مجموعه اضافه شوند.

فراری در مورد ثبت اختراع هیچ اظهار نظری نمی کند، با قطعیت هم نمی توان گفت که فراری یک خودروی تمام برقی عرضه خواهد کرد. اما شواهد نشان می دهد که فراری هم نمی تواند از برقی شدن خودروها فرار کند. اما اگر هم فراری وارد این رقابت شود، به طور قطع و یقین سعی می کند با بهترین محصولی که قابل عرضه است به میدان بیاید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها