کد خبر : 37034

اتفاق عجیب در بازار خودروهای دست دوم آمریکا

اتفاق عجیب در بازار خودروهای دست دوم آمریکا

این که استقبال از خرید خودروهای شاسی بلند روندی افزایشی است تازگی ندارد اما این که وانت ها و شاسی بلندهای دست دوم هم خواهان زیادی پیدا کرده، تازگی دارد، مخصوصاً که قیمت آنها از ارزش شان بیشتر است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، مشتریان خودرو در آمریکا بیشتر به دنبال وانت و خودروهای اس یو وی (معروف به شاسی بلند، مناسب برای دشت و دمن) هستند و این محدود به خودروهای نو نمی شود و در بخش خودروهای دست دوم هم همین روند حاکم است. این خودروهای شاسی بلند دست دوم به خودروهای کلاسیک معروف شده و بر اساس آمار Hagerty، 77 درصد از خودروهای شاسی بلند و وانت فروخته شده در سال 2019 بالاتر از قیمتی بوده که شرکت های بیمه ارزش گذاری می کنند، با این که مردم برای ارزش گذاری شرکت Hagerty احترام بالایی قائل هستند و به آن اعتماد کامل دارند. برای مثال هفته گذشته یک خودروی جیپ مدل 1989 گراند واگونر در محل حراجی بارت-جکسون با قیمت 110,000 دلار به فروش رفت که دو برابر ارزش گذاری Hagerty بود. حتی قیمت 40 هزار دلار اولیه ای که برای شروع معامله مطرح شد هم غیر متعارف بود.

مثال دیگر داج مدل 1954 پاور  واگن، هم در همان حراجی 110,000 دلار فروخته شد. این قیمت نه تنها با ارزش واقعی و ارزش گذاری بیمه فاصله دارد بلکه دسته بندی ها را در حراجی ها جابه جا می کند.

نه این که حالا بگویید این خودروهایی که به عنوان مثال این جا مطرح شده اند اکنون حکم عتیقه یا میراث یا یک ایتم موزه ای پیدا کرده اند، مثال هایی از فورد 2001 هم وجود دارد که در حراجی با قیمت 42,000 دلار به فروش رسیده اند. تویوتا مدل 1980 لندکروزر به قیمت 61,000 دلار یعنی 51 درصد بالاتر از ارزش گذاری شرکت های بیمه ای به فروش رسیده است.

البته باید یک تفاوت مختصر بین خودروهای کلاسیک و خودروهای شاسی بلند و وانت دست دوم قائل شد. آمار هم همین را نشان می دهد، 58 درصد خودروهای کلاسیک بالاتر از قیمت ارزش گذاری شده بیمه به فروش می رسند، اما وقتی 77 درصد وانت ها و شاسی بلند های دست دوم بالاتر از قیمت گذاری و ارزش گذاری شرکت های بیمه ای به فروش می رسند، نشانه یک گرایش، ترند یا روند خاص است که در یک دوره زمانی خاص مشاهده می شود. حداقل ساده ترین تفسیر این افزایش این است که روند کنونی، نشان می دهد علاقه مردم به وانت و خودروی شاسی بلند حتی دست دوم آن در حال افزایش است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها