کد خبر : 3688

داستان جریمه 208 میلیون دلاری تویوتا چه بود؟

داستان جریمه 208 میلیون دلاری تویوتا چه بود؟

بر اساس رای دادگاهی در شهر دالاس، کمپانی مادر لکسوس یعنی تویوتا به پرداخت 208 میلیون دلار غرامت به یک خانواده محکوم شد. این رای در حالی صادر شده که زوج آمریکایی با تنظیم شکایتی خواستار دریافت 242.1 میلیون دلار از شرکت تویوتا بودند.

به گزارش خودروتک، ماجرا از آنجا آغاز شد که این زوج در سپتامبر 2016 با لکسوس ES 300 خود دچار سانحه شدند. در این سانحه زوج مذکور به همراه فرزندان خود در سدان لوکس ژاپنی نشسته بودند که ناگهان یک دستگاه شاسی بلند هوندا پایلوت به آنها کوبید.

15a6ec6d-2016-lexus-es-1

در اثر این برخورد شدید، صندلی های جلو به سمت عقب حرکت کرده و به شدت با دو فرزند خردسال حاضر در صندلی های عقب برخورد می کنند. این دو کودک 3 و 5 ساله که در صندلی های مخصوص نشسته بودند، متحمل صدماتی جدی از ناحیه سر و دیگر نقاط بدن می شوند.

b094ebbf-2016-lexus-es-00

طبق اسناد و مدارکی که وکیل خانواده در اختیار دادگاه گذاشته، بخش پشتی صندلی های جلو در لکسوس ES 300 به لحاظ ساختار، مهندسی و طراحی دارای ایراداتی هستند. همچنین وی مدعی شده که تویوتا حفاظت از سرنشینان صندلی های جلو را در اولویت قرار داده، به همین خاطر در تصادفی که اتفاق افتاده فرزندان این خانواده آسیب دیده اند.

2016_lexus_es_47_1600x1200

در یکی از جلسات دادگاه که در آگوست گذشته برگزار شده بود، هیئت منصفه 9 نفره پذیرفته بودند که تویوتا باید درباره خطرات موجود به مشتریان اخطار بدهد.

یکی از سخنگوهای تویوتا درباره این پرونده گفته: ما به رای دادگاه احترام می گذاریم، با این حال عقیده داریم رای صادر شده ایراداتی اساسی دارد. ما به دنبال طرح موضوعات بیشتر و برگزاری دادگاهی دیگر هستیم؛ در صورت نیاز درخواست تجدید نظر خواهیم داد.

6a137cad-2016-lexus-es-2

سخنگوی تویوتا افزوده که نوع صدمات ناشی از برخورد، به فرزندان این خانواده محدود است. همچنین شدت تصادف باعث بروز این صدمات شده و نقصی متوجه طراحی صندلی ها نیست.

با توجه به این مورد، تصور کنید که اگر قرار بود ایرانیان نیز غرامت ناشی از حوادث رانندگی را مطالبه کنند، خودروسازان وطنی با چه اعداد و ارقامی مواجه می شدند؟

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها