کد خبر : 35898

جیلی می خواهد آستون مارتین را بخرد!

جیلی می خواهد آستون مارتین را بخرد!

شرکت خودروسازی چینی «جیلی» در حال مذاکره برای خرید سهم در آستون مارتین است. کشورگشایی در قرن حاضر جای خود را به تصاحب سهام شرکت های چندملیتی داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، داشتن سهام مرسدس بنز، اشتهای سیری ناپذیر این شرکت چینی را رفع نکرده و حالا در صدد خرید سهام یکی از پرتجمل ترین برندهای خودرویی است. همین صحبت ها باعث صعود ناگهانی ارزش سهام این برند بریتانیایی شده است.

برندی که مردم آن را  با جیمز باند می شناسند و در فیلم سینمایی «وقت مردن نیست» دیده اند، حداقل 107 سال قدمت دارد و داشتن سهام آن اعتبار زیادی به این کمپانی چینی می دهد.

البته یک ماهی هست که آستون مارتین صحبت از بازنگری در ساختار مالی و جلب سرمایه گذاران احتمالی را مطرح کرده است. مخصوصاً که سه فصل متوالی، این برند ضرر می دهد و برای سال 2019 در وضعیت هشدار قرار گرفته است.    

جیلی، خرید سهام آستون مارتین را پتانسیلی برای دستیابی به فناوری های روز و پلتفرم های خودرویی آستون مارتین و برند لوتوس آن می داند.

جیلی سهام شرکت هایی مثل ولو و دایملر [شرکت مادر مرسدس بنز] را نیز خریداری کرده است.

خود شرکت دایملر در استون مارتین 5 درصد سهم دارد و برای مرسدس بنز، قوای محرکه تولید می کند.

فعلا که گفت و گو در این باره در جریان است، آستون مارتین و دایملر از اظهار نظر خودداری می کنند.

سهم لی شوفو Li Shufu  رئیس هیئت مدیره جیلی از دایملر 9.69 درصد است و در برند اسمارت شهری با مرسدس بنز جوینت ونچر دارد و محصولات اسمارت را برای خارج از چین تولید می کنند.

فایننشال تایمز گزارش داده است که ارزش سهام آستون مارتین 11 درصد با این خبر افزایش نشان داده و به 4.78 پوند انگلیس (معادل 6.24 دلار) رسیده است.

گزارش های رسانه ها در ماه دسامبر از این قرار بود که میلیاردر کانادایی به نام لارنس استرول، Lawrence Stroll، صاحب تیم ریسینگ پوینت در فورمولا1 خود را آماده کرده است که سهم بزرگی از آستون مارتین را خریداری کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها