کد خبر : 35437

مرسدس بنز و ب ام و به درب بسته خوردند

مرسدس بنز و ب ام و به درب بسته خوردند

شرکت مشترکی که بنز و ب‌ام‌و برای کرایه ساعتی ماشین تاسیس کرده‌اند، می‌گوید به دلیل هزینه زیاد و نبود مشتری، قصد دارد از بازار آمریکا و بریتانیا خارج شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایران جیب ، این شرکت کمتر از یک سال پیش با یکپارچه کردن فعالیت دو کارخانه تاسیس شد و قرار بود دو رقیب آلمانی در آن بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و خدمات خود را گسترش دهند.

اما در یک سال گذشته در هر دو کارخانه مدیران تازه‌ای سر کار آمده‌اند که چندان مایل به سرمایه‌گذاری در خدمات جانبی حمل‌ونقل نیستند.

ایده ارائه خدمات تاکسیرانی و کرایه ماشین توسط خودروسازان حدود ده سال پیش مطرح شد. پیش‌بینی خودروسازان این بود که به مرور زمان دردسر مالکیت ماشین در شهرهای بزرگ باعث کاهش فروش می‌شود. آنها به همین دلیل، تصمیم گرفتند تا در خدمات کرایه ماشین و تاکسیرانی سرمایه‌گذاری کنند و از این طریق کاهش درآمد خود را در آینده جبران کنند.

اما اولیور زیپسه، مدیر جدید ب‌ام‌و و اولا کالینوس، مدیر دایملر هر دو معتقدند کسب درآمد از ارائه این خدمات آسان نیست.

آقای زیپسه چند هفته پیش در یک سخنرانی گفت، کرایه ماشین تنها در شهرهای بسیار بزرگ توجیه دارد و مشتریان ما در این شهرها هنوز ترجیح می‌دهند ماشین شخصی سوار شوند. آقای کالینوس هم در سخنرانی برای سهامداران دایملر اعلام کرد بخش اصلی درآمد دایملر در ده سال آینده از فروش ماشین شخصی خواهد بود.

دایملر و ب‌ام‌و می‌گویند خدمات کرایه ماشین‌ آنها ۹۰ میلیون عضو دارد اما میانگین استفاده از ماشین‌ها دوازده ساعت در سال است.

خودروسازان دیگر هم در شرایطی مشابه قرار دارند. جنرال‌موتورز اوایل سال ۲۰۱۹ کرایه ساعتی ماشین‌هایش را در چند شهر متوقف کرد و فورد هم سرویس مشابهی را که برای کرایه ون داشت تعطیل کرد.

با این حال خودروسازان هنوز معتقدند از ده تا بیست سال آینده مالکیت خودرو کاهش خواهد یافت و با توجه به اینکه تا سال ۲۰۵۰ هفتاد درصد از مردم در شهرها زندگی می‌کنند، حمل‌ونقل به شیوه کنونی غیرممکن خواهد بود. به همین دلیل است که آنها همچنان می‌خواهند حضور مختصری در این بازار داشته باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها