کد خبر : 3523

همکاری ولوو و بایدو نهایی شد

همکاری ولوو و بایدو نهایی شد

«ولوو» نخستین خودروساز خارجی است که با غول اینترنتی چین، «بایدو»، همکاری نزدیکی خواهد داشت؛ هدف این همکاری، توسعه خودروهای برقی کاملاً خودران برای بازار چین است.

به گزارش خودروتک، چین بزرگ‌ترین بازار خودران‌ها را خواهد داشت. ولوو برای سهم داشتن در این بازار با «بایدو» غول اینترنتی چین، همکاری خواهد کرد.

درحالی‌که ولوو دسترسی به تخصص و فناوری‌های پیشرفته‌اش را فراهم می‌کند، بایدو روی پلتفرم رانندگی خود یا همان «آپولو» کار خواهد کرد. براساس پیش‌بینی‌ها، احتمالاً چین بزرگ‌ترین بازار خودران‌ها در دهه‌های آتی خواهد بود.

هاکان ساموئلسون، رئیس و مدیرعامل شرکت سوئدی، گفت: «به کمک بایدو، در تجاری‌سازی خودران‌ها، قدم بزرگی برمی‌داریم. وسایلی ایمن که براساس فن‌آوری پیشرفته ولوو ساخته می‌شوند.»

ساموئلسون اضافه می‌کند که «چین از پیشرفتی قدرتمند در  عرصه خودران‌ها برخوردار است. بایدو نیز در این بازار مهره‌ای کلیدی است؛ بازاری که فرصت‌های زیادی پیش پای ما، به‌عنوان تامین‌کننده ناوگان وسایل نقلیه خودران، می‌گذارد.»

ولوو در پی تبدیل‌شدن به ارائه‌کننده خدمات حمل‌ونقلی متنوع در جهان است. ازاین‌رو تکنولوژی خودران‌ها به‌عنوان یک عامل کلیدی توسعه‌، مدنظر این شرکت است. انتظار می‌رود تا اواسط دهه آینده، 30 درصد فروش سالانه ولوو، وسایل ‌نقلیه خودران باشد.

براساس تحقیقات «آی‌اچ‌اس مارکیت» (IHS Markit) تا سال 2040 حدود 33 میلیون خودروی خودران در جهان وجود خواهد داشت که نزدیک به 14.5 میلیون دستگاه آن در چین خواهد بود؛ این یعنی نزدیک به 50 درصد بازار این خودروها.

«یا-کین ژانگ» رئیس بایدو نیز درباره این همکاری می‌گوید: «از زمان تاسیس ولوو در یک قرن گذشته، این شرکت ایمنی را به‌عنوان ماموریت اصلی خود برگزیده و جهان را با پیشرفت‌های ایمنی و نوآوری‌های قابل‌توجهی آشنا کرده است. اکنون ما بسیار خوشحالیم که بین ولوو و بایدو یک همکاری استراتژیک شکل خواهد گرفت؛ همکاری برای توسعه خودرویی کاملاً خودران و سازگار با پلتفرم رانندگی آپولو. قصد ما این است که در همکاری نزدیک با شرکت ولوو به نفع بشریت، ایمن‌ترین خودران را به جهان عرضه کنیم.»

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها