کد خبر : 34562

آغاز تحقیقات درباره علت تصادف خودروی «مدل 3» تسلا

آغاز تحقیقات درباره علت تصادف خودروی «مدل 3» تسلا

سازمان امنیت خودروها در آمریکا اعلام کرد که تحقیقات خود را در خصوص دوازدهمین تصادف خودروهای تسلا آغاز خواهد کرد تا به ارتباط این اتفاق با سیستم پیشرفته آتوپایلوت این خودرو پی ببرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، چندی پیش خودروی «مدل 3» تسلا در شهر نوواک ایالت کنتیکت آمریکا، با یک خودرو پلیس تصادف کرد. در این حادثه، خودروی تسلا بعد از تصادف، همچنان با سرعت کم به مسیر خود ادامه داد و در نهایت در چند متر دورتر از صحنه تصادف متوقف شد.

در این حادثه، هیچ صدمه جسمی‌ به کسی وارد نشد. طبق آنچه راننده این خودرو اعلام کرده، مدل 3 قبل از تصادف در حالت آتوپایلوت یا همان رانندگی نیمه‌خودران قرار داشته و سگ وی نیز که در خودرو حضور داشت، حواسش را پرت کرده بود.

این اولین تصادف خودروهای تسلا نیست و از سال 2006 تاکنون دوازده تصادف گزارش شده است که در این میان، قابلیت آتوپایلوت در سه تصادف خطرناک در آمریکا، تاثیرگذار بوده است. سازمان مذکور نیز تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده تا بتواند دلیل اصلی این تصادف‌ها را شناسایی کند.

البته تسلا نیز پیشتر نسبت به استفاده از سسیستم آتوپایلوت در خودروها خود هشدار داده و به رانندگان اعلام کرده بود که این قابلیت، یک حالت کمکی بوده و هرگز نباید انتظار داشت که بتواند خودرو را به طور کامل کنترل کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها