کد خبر : 3433

18 هزار نفر در آستانه اخراج از جنرال موتورز

18 هزار نفر در آستانه اخراج از جنرال موتورز

بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا در پی تنش‌های تجاری بین این کشور و چین و بروز تاثیرات منفی اقتصادی، مجبور به تعدیل اجباری بخش قابل توجهی از نیروهایش شد.

به گزارش خودروتک، هرچند جنرال موتورز توانسته درآمدش را نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 6.4 درصد افزایش دهد اما جنگ تجاری بین آمریکا و چین مشکلات عظیمی برای آن‌ها در پی دارد. اگرچه در بیانیه رسمی این شرکت عنوان شد که جنرال‌موتورز به 18 هزار نفر از کارمندان خود «پیشنهاد» بازخرید داده است، ولی تقریباً مطمئن هستیم که این شرکت با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

جی‌ام کارکنان بخش‌های اداری، بازاریابی و فروش خود در آمریکا، کانادا و حتی مکزیک را در معرض این درخواست گذاشته و از آن‌ها خواسته است در ازای دریافت مبلغ بازخرید، به روند همکاری دوطرفه پایان دهند. این اقدام تقریباً شگفت‌انگیز از سوی جنرال‌موتورز پس از آن اتخاذ شد که روز گذشته آمار مثبت سه ماهه سوم این شرکت برای رسانه‌ها منتشر شد. آمارها حاکی از آن است که جنرال‌موتورز طی این مدت توانسته 35.8 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این رقم رشدی 6.4 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2017 نشان می‌دهد.

کارشناسان بر این باروند که جنگ تجاری بین آمریکا و چین و اعمال تعرفه روی واردات آلومینیوم آغازگر مشکلات عظیم خودروسازان بوده است. آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر نزدیک به 50 هزار نفر در آمریکا، کانادا و مکزیک برای جنرال‌موتورز کار می‌کنند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها