کد خبر : 33941

زمان عرضه خودروهای خودران مرسدس بنز و ب ام و مشخص شد

زمان عرضه خودروهای خودران مرسدس بنز و ب ام و مشخص شد

شرکت‌های بی‌ام‌و و مرسدس بنز که در اوایل سال جاری میلادی، از آغاز همکاری جدیدی برای توسعه فناوری‌های مرتبط با اتومبیل‌های خودران خبر داده بودند، اکنون اعلام کردند که به زودی اولین محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این دو غول خودروسازی جهان که سال‌ها به عنوان رقیب در کنار هم فعالیت می‌کردند، اکنون و برای جا نماندن از دیگر شرکت‌های فعال در تولید اتومبیل‌های خودران، وارد فاز همکاری شده و سعی دارند تا از حداکثر توان مهندسان خود برای عرضه خودروهای قابل‎‌رقابت با نمونه‌های مشابه بهره ببرند.

بر اساس آن‌چه که اعلام شده، بی‌ام‌و و مرسدس بنز در حال توسعه نهایی اتومبیل‌های خودران Level-4 هستند که قادرند بدون دخالت انسان، در آزادراه‌ها حرکت کنند. اگرچه راننده نیز می‌بایست پشت فرمان خودرو بنشیند، اما در عمل کاری انجام نخواهد داد.

این خودروها همچنین از فناوری کمکی راننده و همچنین سیستم‌های پارکینگ خودران بهره می‌برند و قرار است عرضه عمومی‌آن از سال 2024 آغاز شود. بی‌ام‌و و مرسدس بنز برای تست فناوری‌های این خودروها، 1200 متخصص حوزه اتومبیل‌های خودران را در قالب چند تیم بکار گرفتند که بخشی از آن‌ها در نزدیکی کمپ مونیخ بی‌ام‌و و برخی نیز در مراکز توسعه محصولات خودران مرسدس بنز مستقر شدند.

این گروه‌ها بر روی ساخت سیستم‌های کمکی راننده از قبیل سنسورها، دیتاسنتر مشترک برای ذخیره‌سازی اطلاعات، مدیریت و پردازش اطلاعات و همچنین توسعه نرم‌افزار و کارکرد این خودرو کار می‌کنند.

بی‌ام‌و قصد دارد تا اتومبیل خودران Level-3 خود را در سال آینده میلادی روانه خیابان‌ها کند. شرکت مرسدس بنز نیز با همکاری شرکت بوش، بر روی توسعه بیشتر پلتفرمی‌خودران برای رانندگی در سطح شهر تمرکز کرده است.

این دو شرکت همچنین قصد دارند تا در صورت مهیا بودن شرایط، تولید تاکسی‌های خودران را نیز در دستور کار خود قرار دهند.  در حال حاضر، موانع زیادی بر سر راه توسعه و استفاده از اتومبیل‌های خودران وجود دارد و حتی شرکت‌های همچون تسلا و اوبر را نیز که در این زمینه پیشگام هستند، با مشکل روبه‌رو کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها