کد خبر : 33471

برنامه جاه طلبانه هیوندای با سرمایه گذاری 52 میلیارد دلاری

برنامه جاه طلبانه هیوندای با سرمایه گذاری 52 میلیارد دلاری

شرکت خودروسازی هیوندایی کره جنوبی از برنامه ای رونمایی کرد که در آن قرار است ظرف 6 سال 52 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، برنامه سرمایه گذاری 61.1 تریلیون «وُن» کره جنوبی معادل 51.81 میلیارد دلار آمریکا بین سال های 2020 تا 2025 اجرا می شود که یک سوم آن روی خودروهای برقی و خودران ها تمرکز خواهد داشت.

این خودروساز کره ای نام نقشه راه این برنامه استراتژیک بلندپروازانه را «استراتژی 2025» گذاشته است که سالانه در آن 10 تریلیون وُن هزینه می شود این در حالی است که سال گذشته رقم سرمایه گذاری هیوندایی 6.1 تریلیون وُن بوده است.

از این مبلغ مذکور، 20 میلیارد وُن به فناوری های آینده گرا اختصاص دارد.

در این برنامه راهبردی، هیوندایی برای خود «موعد مقرر» بسیار بلندپروازانه تعریف کرده و می گوید می خواهد تا سال 2025، یکی از سه خودروساز برتر در بخش خودروهای برقی و پیل سوختی باشد و برای رسیدن به چنین عنوان با پرستیژی باید حداقل سالانه 670 هزار دستگاه خودروی برقی به فروش برساند و از این تعداد باید حتماً انرژی اصلی 560 هزار دستگاه را باتری تأمین کند و در اصطلاح پایه-باتری battery-based باشد.

بعد از اعلام برنامه استراتژی 2025، ارزش سهام شرکت خودروسازی هیوندایی 2درصد افزایش یافت چون در این برنامه اعلام شده است که هیوندایی قصد دارد سهام عمومی به ارزش 259.6 میلیارد وُن را دوباره خودش خریداری کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها