کد خبر : 33110

خرید خودروهای برقی تا یک دهه آینده مقرون به صرفه نخواهد بود

خرید خودروهای برقی تا یک دهه آینده مقرون به صرفه نخواهد بود

بررسی های دانشگاه ام آی تی نشان می دهد خرید خودروهای برقی تا یک دهه آینده بر خلاف آنچه تبلیغ می شود، مقرون به صرفه نخواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر ، بر اساس این بررسی ادعاهای مطرح شده در مورد کاهش قیمت تمام شده خودروهای برقی ظرف پنج سال آینده و برابر شدن قیمت آنها با قیمت خودروهای باکیفیت بنزین سوز اشتباه است.

محاسبات دانشگاه ام آی تی نشان می دهد قیمت هیچ یک از انواع خودروهای برقی، اعم از برقی – بنزینی، برقی و خودروهای مجهز به  پیل های هیدروژنی به اندازه ای کاهش نمی یابد که رقابت آن ها با خودروهای عادی بنزین سوز را منطقی کند و علت این مساله عدم کاهش مناسب قیمت باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی است.

از همین رو قیمت یک خودروی برقی با باتری متوسط که با یک بار شارژ بتواند حداقل ۳۰۰ کیلومتر را طی کند تا دهه آینده میلادی به طور قطع بیش از ۵۰۰۰ دلار خواهد ماند و در این شرایط مردم ترجیح می دهند خودروهای بنزین سوزی را خریداری کنند که با یک بار بنزین زدن می توان با آنها با راحتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کرد.

بررسی ها حاکیست یک سوم هزینه تولید خودروهای برقی مربوط به طراحی و نصب باتری های لیتیومی آنهاست که تا سال ۲۰۳۰ چشم انداز کاهش مناسب این هزینه به چشم نمی خورد. تولید هر کیلووات ساعت برق ازطریق یک باتری ۶۰ کیلوواتی در حال حاضر بین ۱۷۵ تا ۳۰۰ دلار هزینه دارد و تا وقتی این رقم به حدود ۱۰۰ دلار کاهش نیابد، خرید خودروی برقی برای مردم مقرون به صرفه نخواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها