کد خبر : 32572

فراخوان نیسان برای ۳۹۴هزار خودرو در آمریکا به‌دلیل نقص فنی

 فراخوان نیسان برای ۳۹۴هزار خودرو در آمریکا به‌دلیل نقص فنی

شرکت ژاپنی نیسان موتور اعلام کرد ۳۹۴هزار و ۲۵ دستگاه از محصولات خود در بازار آمریکا را به‌دلیل نقص در سیستم ترمز فرا می‌خواند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، شرکت ژاپنی نیسان موتور اعلام کرد 394 هزار و 25 دستگاه از محصولات خود در بازار آمریکا را به‌دلیل نقص در سیستم ترمز فرا می‌خواند. این نقض فنی می‌تواند موجب نشتی روغن ترمز شده و احتمال آتش گرفتن خودرو را افزایش دهد.

به‌گفته شرکت نیسان، نشت روغن موتور به مدارهای داخلی خودرو موجب فعال شدن علامت هشدار برای راننده می‌شود و در صورتی که راننده توجهی به این هشدار نکند، «در موارد معدودی» سبب آتش‌سوزی می‌گردد.

این شرکت خودروساز ژاپنی گفته: «...اگر علامت هشدار نادیده گرفته شود و خودرو به حرکت خود در همین وضعیت ادامه دهد، نشت روغن موتور احتمالاً موجب اتصالی در مدار محرکه شده و در موارد معدودی سبب آتش گرفتن خودرو می‌گردد.»

این فراخوان که روز جمعه گذشته در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد شامل خودروهای ماکسیمای مدل 2016 تا 2018، اینفینیتی کیوایکس60 2017 تا 2019، مورانوی شاسی‌بلند 2015 تا 2018 و شاسی‌بلند پس‌فایندر 2017 تا 2019 می‌شود.

شرکت نیسان همچنین گزارش داده که در تلاش برای حل این مشکل است و مالکان خودروهای فراخوانده‌شده از اوایل ماه آینده به نمایندگی‌ها احضار خواهند شد.

کمتر از دو ماه قبل، و به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی در مورد وجود نقص در سیستم ترمز اضطراری خودروهای نیسان مدل روگ اسپورت، سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا تحقیقاتی را در مورد 553 هزار دستگاه از این خودروها آغاز کرده بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها