کد خبر : 3156

اتحاد فورد-فولکس به کجا رسید؟

اتحاد فورد-فولکس به کجا رسید؟

فورد در حال مذاکره با گروه فولکس‌واگن است تا اتحادشان را فراتر از وسایل‌نقلیه تجاری گسترش دهند. به‌این‌ترتیب خودروساز آمریکایی می‌تواند روند کاهشی فروش در اروپا و آمریکای جنوبی را معکوس کند و درعین‌حال فن‌آوری و هزینه‌های تولید خودروهای کوچک را با خودروساز آلمانی به اشتراک خواهد گذاشت.

به گزارش خودروتک، قرار است سال آینده تصویر جدیدی از فورد را مشاهده کنیم. تصویری که به کمک همکاری‌های جدید این شرکت شکل خواهد گرفت.“پس‌ از این‌که درآمدهای فورد از پیش‌بینی‌های ابتدای سال جلو زد، ارزش سهام این شرکت با افزایشی 10 درصدی مواجه شد. بااین‌حال به دلیل تغییر در مناسبات تجارت جهانی فورد را مجبور کرده است که کمی از اهداف بودجه‌ای خود برای سال 2020 عقب‌نشینی کند. شراکت با یکی از رقبا می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند و خودروها و فناوری‌های جدید را سریع‌تر به بازار عرضه کند.

مدیر ارشد مالی فورد در هفته گذشته گفت: «ما مذاکرات گسترده‌ای داریم که چطور در عرصه جهانی با همدیگر همکاری داشته باشیم. این همکاری‌ها به هیچ حوزه‌ای محدود نمی‌شود و می‌تواند در انواع فن‌آوری، سگمنت‌های تولیدی یا بازارهای جغرافیایی متفاوت، همکاری‌هایی شکل بگیرد.»

فورد در مذاکراتی مشابه با «ماهیندرا و ماهیندرا» برای گسترش همکاری‌هایشان است. نوعی از همکاری که در حال حاضر منجر به ساخت مدل‌هایی برای هند و دیگر بازارهای نوظهور شده است.

مدیر مالی فورد اضافه کرد: «در مذاکرات با فولکس‌واگن و همچنین ماهیندرا، حدومرزی برای همکاری با یکدیگر قرار نداده‌ایم. ما در مذاکرات به نقاط قوت و کمبودهای خود و طرف مقابل نگاه می‌کنیم تا بفهمیم چگونه می‌توان به همدیگر بیشتر کمک کرد. در دنیای کنونی، ابهام در تعریف آینده، شرکت‌ها را مجبور به همکاری بیشتر با همدیگر خواهد کرد. ما با فولکس‌واگن تاریخچه‌ای داریم. اگر به نقاط قوت و ضعف هرکدام در شرکت فورد و فولکس‌واگن نگاه کنید، می‌بینید که ما باهم خیلی خیلی خوب خواهیم شد.»

ضرر 3.6 میلیاردی فورد در اروپا

بر اساس گفته‌های یک تحلیلگر موسسه «مورگان استنلی»، فورد طی سال‌های 2019 تا 2021، ازلحاظ سوددهی در اروپا 3.6 میلیارد دلار را از دست خواهد داد؛ درنتیجه به کم‌سودترین خودروساز در این بازار تبدیل خواهد شد. همین مساله به‌تنهایی کافی است تا فورد برای انجام معاملاتی خلاقانه‌تر با ماهیندرا و فولکس‌واگن راغب‌تر شود.

مشکلات آمریکای جنوبی نیز به قوت خود باقی است؛ جایی که فورد از سال 2012 بیش از 4 میلیارد دلار ازدست‌داده است.

فورد، برای عملی شدن همکاری جدید با فولکس‌واگن تاریخ مشخصی به رسانه‌ها اعلام نکرده و تنها به این حرف بسنده کرده است که «مذاکرات به‌فوریت در حال انجام است و محصولات جدید، سال آینده به بازار خواهند آمد.» گفته‌شده است که طراحی جدید دو مدل «اکسپلورر» و «اسکیپ»، نمایانگر چهره جدید فورد خواهد بود.

به گفته مدیر مالی فورد: «ابتدای سال آینده، تصویر جدید فورد کم‌کم به نمایش گذاشته خواهد شد. این تغییرات شبیه بیگ‌بنگ نخواهد بود و کارها به سرعتی که در توان ما هست انجام می‌شود.»

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها