کد خبر : 31084

تسلا ارزشمندترین برند خودروسازی آمریکا شد

تسلا ارزشمندترین برند خودروسازی آمریکا شد

ارزش سهام شرکت تسلاموتورز ۱۷ درصد رشد و افزایش پیدا کرد و بازار سهام وال استریت آمریکا را غافلگیر کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، شرکت تسلاموتورز آمریکا به عنوان یکی از خودروسازان نوظهور و نوپا که در سال‌های اخیر با تلاش‌های مداوم خود به موفقیت‌های قابل توجهی در توسعه و تولید خودروهای الکتریکی لوکس و قدرتمند دست یافته است، در بازارهای جهانی به جز ایالات متحده آمریکا نظیر چین و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز توانسته سهم بازار و فروش چشمگیری را به خود اختصاص دهد و در این حوزه از سایر رقبای خود سبقت بگیرد.

ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل تسلاموتورز، چندی پیش بود که از افزایش سودآوری این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر داد و حالا به نظر می رسد که انتشار گزارش‌های آماری مربوطه، منجر به رشد و افزایش ۱۷ درصدی ارزش سهام این خودروساز آمریکا شده و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در بازار بورس و خودرو را به شوک برد.

مبادلات برای تسلا به ۲۹۸ دلار در هر سهم رسید و این شرکت با پیشی گرفتن از جنرال موتورز با ارزش سهام ۵۱ میلیارد دلار، توانست با ثبت ارزش سهام ۵۳ میلیارد دلار یک رکورد جدید را به نام خود به ثبت برساند. بدین ترتیب تسلا در حال حاضر باارزش ترین برند خودروسازی در آمریکا محسوب می شود.  

این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز با ثباتی در پیش روی این شرکت و میزان فروش، درآمدزایی و سودآوری آن وجود ندارد.

همچنین برخی دیگر از آنها اعتصابات کارگری اخیر در کارخانه های جنرال موتورز را در بازگشت و قرار گرفتن تسلا در جایگاه نخست، موثر دانسته‌اند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها