کد خبر : 30282

جریمه سنگین فیات کرایسلر

جریمه سنگین فیات کرایسلر

خودروسازی فیات کرایسلر اعلام کرد به خاطر عدم رعایت الزامات صرفه جویی در مصرف سوخت ۲۰۱۷ ، ۷۹ میلیون دلار از طرف آمریکا جریمه شده است.

 به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم خودروسازی فیات کرایسلر اعلام کرد به خاطر عدم رعایت الزامات صرفه جویی در مصرف سوخت 2017 ، 79 میلیون دلار از طرف آمریکا جریمه شده است. خودروسازان بیشتری استانداردهای آلایندگی گازهای گلخانه ای آمریکا را رعایت نکرده اند.

این خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی اعلام کرد انتظار نمی رود پرداخت این جریمه تاثیری بر تجارت آن داشته باشد.

 به گزارش اداره ملی امنیت حمل و نقل بزرگراهی آمریکا، از 18 خودروساز بزرگ در آمریکا 13 خودروسازی از جمله فیات کرایسلر نتوانستند استانداردهای آلایندگی گازهای گلخانه‌ای و صرفه جویی در مصرف سوخت را که در 2017 تصویب شد، رعایت کنند.

طبق اطلاعات این اداره، مدل های سال 2017 ،  1 تا 1.2 مایل در هر گالن با استاندارد 33.8  فاصله داشتند. این رقم برای مدل های 2016 ، 1.2 مایل در هر گالن بود.

 در 2018 و 2019 هم مدل های بسیاری نتوانستند این استانداردها را رعایت کنند و انتظار می رود جریمه‌های احتمالی بر خودروسازان افزایش یابد که به مشتریان منتقل خواهد شد.

 گروه های حامی محیط زیست و نهادهای نظارتی در کالیفرنیا و سایر ایالت ها علیه لغو این استانداردها میجنگند و عقیده دارند برای مواجهه با تغییرات جوی و کاهش مصرف سوخت، چنین قوانینی لازم است.

 اداره ملی امنیت حمل و نقل آمریکا و آژانس حفاظت از محیط زیست سعی دارند در ماه آینده بازنویسی الزامات صرفه جویی در مصرف سوخت را که در دولت اوباما انجام شده بود، قطعی کنند که طبق آن، تولید گازهای گلخانه ای توسط خودروها تا 2026 به شدت کاهش می یابد.

 فیات کرایسلر این جریمه را به خاطر قانون شکنی ناوگان خودروهای مسافری داخلی خود پرداخت میکند که شامل چندین مدل جیپ، اس یو وی، سدان و انواع خودروهای نیرومند آن می‌شود.

این شرکت سال گذشته 77.3 میلیون دلار به خاطر عدم رعایت این قوانین پرداخته بود. سخنگوی فیات کرایسلر تایید کرد این شرکت در روز چهارشنبه نامه ای دریافت کرده و 60 روز برای پرداخت جریمه فرصت دارد.

  اداره ملی امنیت حمل و نقل آمریکا در گزارش خود نوشت فیات کرایسلر قصد دارد 10 میلیارد دلار تا 2020 برای ساخت بیش از 30 خودروی هیبریدی و برقی هزینه کند ولی نتوانسته الزامات صرفه جویی در مصرف سوخت را برای خودروهای مسافری داخلی رعایت کند.

 دولت ترامپ در ماه جولای قانونی را که طبق آن جریمه عدم رعایت صرفه جویی در مصرف سوخت دو برابر بود، لغو کرد تا خودروسازان نفس راحتی بکشند. خودروسازان علیه این قانون اعتراض کرده بودند و عقیده داشتند این کار هزینه صنعت خودروسازی را سالانه یک میلیارد دلار افزایش می دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها