کد خبر : 29425

پرفروش ترین خودروسازان 2019 (لیست)

پرفروش ترین خودروسازان 2019 (لیست)

رقابت خودروسازان هر روز تنگ‌تر می‌شود و اخیرا جدیدترین لیست از میزان فروش خودروسازان جهانی در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است.

 به گزارش خودروتک به نقل از گسترش نیوز ؛  از ابتدای سال 2019 تاکنون همانطور که انتظار می‌رفت تویوتا توانسته بیشترین آمار فروش خودرو را کسب کند و در صدر جدول قرار بگیرد.

فروش جهانی این خودروساز ژاپنی به 5.08 میلیون رسیده که رشد 1.7 درصدی نیز داشته است. تویوتا توانسته محصولات بیشتری را در کشورهای تایلند، چین و برزیل داشته باشد اما در مقابل با کاهش فروش در اندونزی و هند مواجه شده است.

جایگاه دوم پرفروش‌ترین خودروساز نیز به فولکس‌واگن رسیده است که میزان فروش آن روی 3.65 میلیون دستگاه قرار دارد.

لازم به ذکر است که فروش این خودروساز 6.3 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است. فولکس‌واگن توانسته میزان فروش خود را در برزیل و امریکا افزایش دهد اما در مقابل فروش در کشورهای آرژانتین، اسپانیا و چین نزول داشته است.

فورد نیز پس از تویوتا و فولکس‌واگن به عنوان یک خودروساز بزرگ از امریکا توانسته مقام سوم فروش در دنیا را به‌دست آورد. فروش این خودروساز تا کنون 2.81 میلیون دستگاه در سراسر جهان بوده که افت 10.2 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

رشد فروش این خودروساز در آلمان بوده اما در مقابل میزان آن در کشور چین افت داشته است.

در مقام‌های بعدی نیز به ترتیب هوندا، نیسان، هیوندای، شورولت، کیا، مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و از لحاظ فروش قرار دارند. بدین ترتیب می‌توان گفت ب‌ام‌و از رقیب همیشگی خود یعنی بنز در سال 2019 از لحاظ فروش عقب است.

میزان فروش محصولات بنز 1.43 میلیون اعلام شده در حالی که این تعداد برای ب‌ام‌و 1.28 میلیون دستگاه است. در ادامه گزارش لیست رتبه‌بندی خودروسازان از لحاظ فروش در سال 2019 آورده شده است.

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها