کد خبر : 2731

نفوذ آمریکا به صنعت خودروسازی هند

نفوذ آمریکا به صنعت خودروسازی هند

صنعت خودروی هند این روزها با شتابی بسیار بالا رو به پیشرفت است. همکاری هایی که بین خودروسازان هندی و برندهای مطرح خارجی شکل گرفته، بی تردید نقشی اساسی در شکل گیری چنین شتابی داشته اند.

به گزارش خودروتک، ماهیندرا یکی از این خودروسازان است که سخت تلاش می کند خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کند. این شرکت اخیرا به منظور تولید پیشرانه های مدرن و توسعه ارتباطات خودرویی با کمپانی فورد به توافق رسیده و به زودی با آن وارد همکاری خواهد شد.

بر اساس اولین توافق امضا شده، فورد در زمینه ساخت موتورهای کم حجم بنزینی به کمک ماهیندرا خواهد شتافت. درباره جزئیات این موتورها اطلاعاتی منتشر نشده، اما انتظار می رود نسخه هایی مشابه با موتورهایی که شاخه هندی فورد از سال 2020 در محصولات خود به کار خواهد گرفت، باشند.

0b633267-ford-mahindra-india-2

همانطور که اشاره شد، توافق دوم نیز در راستای توسعه و تولید واحدهای کنترل کننده تله ‌ماتیک امضا شده و دو شرکت هندی و آمریکایی به طور مشترک در این عرصه همکاری خواهند کرد. سیستم های ردیابی خودرو از طریق GPS و همچنین سیستم های مربوط به WiFi و LTE احتمالا نتایج این توافق خواهند بود.

ماهیندرا و فورد در سپتامبر 2017 ائتلاف استراتژیک خود را رسانه ای کردند. این ائتلاف در مارس 2018 با امضای یک یادداشت تفاهم که دارای 5 بند بود، قدرت بیشتری به خود گرفت.

پیش از این ماهیندرا و فورد تایید کرده بودند که دو شرکت هندی و آمریکایی با همکاری هم شاسی بلندهایی کامپکت و سایز متوسط توسعه داده و مدل هایی الکتریکی نیز طراحی و تولید خواهند کرد.

دکتر پاوان گوئنکا (Pawan Goenka) مدیر اجرایی ماهیندرا درباره توافق جدید با فورد گفته: اطلاعیه امروز باعث تحکیم تعهدات موجود از ابتدا تاکنون شده و فرصت های هیجان انگیز جدیدی را ایجاد خواهد کرد. ما مطمئنیم که با همکاری در زمینه های مختلف انتظارات مشتریانمان را برآورده خواهیم نمود.

اتحاد فورد و ماهیندرا تنها یکی از همکاری های متعددی است که این روزها خودروسازان مختلف برای کاهش هزینه توسعه تکنولوژی های نوین، به ویژه پیشرانه های الکتریکی و فناوری خودران در پیش گرفته اند.

ford-and-vw-logos

ناگفته نماند فورد به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ آمریکایی اوایل امسال یادداشت تفاهمی را با شرکت فولکس واگن نیز امضا کرد. طبق این یادداشت تفاهم دو کمپانی در راستای تولید خودروهای تجاری با همدیگر همکاری می کنند. پیش بینی می شود در سال های آتی زمینه های همکاری فورد و فولکس واگن گسترش پیدا کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها