کد خبر : 25094

توسعه خیره کننده خودروهای برقی در چین

توسعه خیره کننده خودروهای برقی در چین

گزارش‌ها حاکی از این است که ماه گذشته میلادی تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در کشور چین از یک میلیون گذشت.

 به گزارش خودروتک ، با تلاش چین در راستای توسعه وسایل نقلیه برقی، تعداد ایستگاه‌های شارژ در سراسر این کشور به سرعت در حال افزایش است تا حدی که تا پایان ماه گذشته میلادی تعداد این ایستگاه‌ها از یک میلیون ایستگاه گذشت.

تعداد ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در این کشور سالانه ۳/ ۶۹ درصد رشد دارد.از میان این ایستگاه‌های شارژ ۴۱۲ هزار مورد عمومی هستند در حالی که ۵۹۰ عدد از آنها خصوصی هستند. چین در سال گذشته میلادی ۱۴۰ هزار ایستگاه شارژ عمومی جدید اضافه کرد.

بر اساس گزارش‌ها، ۱۰ منطقه برتر از لحاظ فراوانی ایستگاه‌های شارژ عمومی عبارتند از: پکن، شانگهای، تیانجین و استان‌های جیانگسو، گوانگدونگ، شاندونگ، ژیجیانگ، هبی، آنهویی و هوبی.

احداث ۱۳۴ هزار ایستگاه در ماه ژوئن، رشد ۳/ ۵۶ درصدی سالانه را نشان می‌دهد. در همین حال، فروش خودروهای برقی به ۱۵۲ هزار دستگاه رسید که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد افزایش داشته است.

طبق گزارش‌ها، مردم چین تقریبا ۳۵ درصد از کل وسایل نقلیه الکتریکی تولیدی در سراسر جهان را خریداری کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری میلادی، یک میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در این کشور فروخته شود.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها