کد خبر : 24206

جزئیات همکاری تویوتا و بی وای دی

جزئیات همکاری تویوتا و بی وای دی

طبق توافق نامه امضا شده، تویوتا و بی وای دی که پیش از این رقیب همدیگر به حساب می آمدند، چند مدل سدان و شاسی بلندهایی با سقف کوتاه را طراحی و تولید خواهند کرد؛ باتری این مدل ها نیز به صورت مشترک ساخته خواهد شد.

به گزارش خودروتک ، شرکت تویوتا اخیرا توافق نامه ای را با کمپانی بی وای دی (BYD) امضا کرده که بر اساس آن، این دو خودروساز ژاپنی و چینی در راستای توسعه اتومبیل های برقی همکاری خواهند کرد. این اتومبیل ها مخصوص بازار چین توسعه یافته و در نیمه اول دهه 2020 با برند تویوتا به فروش خواهند رسید.

 

بی وای دی

حتما می دانید که تویوتا با ارایه پریوس هیبریدی در دهه 90 میلادی آغازگر عصری جدید در صنعت خودرو شد. بی وای دی نیز به عنوان اولین خودروساز جهان که تولید انبوه مدل های هیبریدی شارژی را کلید زد، شناخته می شود؛ همچنین از سال 2015 به این طرف بی وای دی رتبه اول تولید و فروش خودروهای برقی و هیبریدی شارژی دنیا را مدام از آن خود کرده است.

همانطور که اشاره کردیم تویوتا و بی وای دی رقابت سختی را در بازار داخلی چین دارند. همکاری این دو شرکت در زمینه تولید مدل های سبز الکتریکی و کاهش گازهای آلاینده را می توان یک گام بزرگ در امتداد هدفی مشترک دانست.

تویوتا اگر چه جهانیان را با خودروهای هیبریدی آشنا کرد، اما در زمینه اتومبیل های تمام الکتریکی از قافله عقب مانده و عرصه را به دیگر خودروساز معروف ژاپنی یعنی نیسان واگذار کرده است.

تا همین چندی پیش خبری از ارایه مدلی برقی از سوی تویوتا نبود، تا اینکه در نمایشگاه خودروی شانگهای این شرکت از نسخه تمام الکتریکی کراس اوور C-HR برای بازار چین پرده برداری کرد. این نسخه با نام IZOA از سال آینده در پر جمعیت ترین کشور دنیا به فروش خواهد رسید.

 

7bd6ecb4-toyota-byd-evs-for-china-1-768x432

گفتنی است تویوتا برای عرضه مدل های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) خیز برداشته و قصد دارد تا سال 2025 نیمی از فروش جهانی خود را به چنین مدل هایی اختصاص دهد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها