کد خبر : 2402

خودروهای بی فرمان در راه آمریکا

خودروهای بی فرمان در راه آمریکا

به‌تازگی قوانین ایمنی جاده‌ای در آمریکا تغییراتی به خود دیده که طبق آن، وسایل نقلیه کاملاً خودران بدون فرمان، هرگونه پدال و یا آینه‌های جانبی اجازه حرکت در مسیرهای عمومی را پیدا خواهند کرد.

به گزارش خودروتک، بسیاری از خودروسازان یا شرکت‌های تامین کننده فناوری، از شنیدن خبر حمایت دولت آمریکا از تولیدکنندگان خودران‌ها، خرسند هستند. طبق سندی که اواخر هفته پیش منتشر شد، موسسه ملی ایمنی بزرگراه برای بازنگری در ضرورت و مقتضیات استانداردهای ایمنی فعلی با توجه به وضعیت خودروهای خودران، درخواستی ثبت کرده است. این درخواست که شامل گزارشی 80 صفحه‌ای بوده و خودروهای خودران سطح 3 را موردبحث قرار داده، مقررات ایمنی فعلی را مانعی غیرعمدی بر سر راه نوآوری‌های تازه می‌داند.

براساس گزارش رویتز، تغییر کلیدی در آن بخش از قوانین فعلی اتفاق خواهد افتاد که حرکت خودرو بدون دخالت و کنترل راننده را مجاز نمی‌شمارد. درحال حاضر خودروسازان در بخش مدل‌های خودران نیاز به گذراندن 75 استاندارد ایمنی دارند که بسیاری از آن‌ها دخالت یک انسان به عنوان راننده خودرو را به صورت عامل پیش‌فرض و موردنیاز محسوب می‌کند.

خانم الانی چائو ((Elaine Chao به‌عنوان معاونت حمل و نقل ایالات متحده در جریان یک رویداد رسمی درباره تغییرات بالقوه استانداردها صحبت کرده است. وی چنین گفته که مدل‌های خودران ظرفیت بالایی برای یاری رساندن به کاهش تعداد تصادفات و کشته‌های حاصل از این اتفاقات دارند.

موسسه NHTSA هنوز اعلام نکرده که قوانین جدید از چه موقعی قابلیت اجرایی پیدا خواهند کرد. اما صرف نظر از این مساله، بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی و یا  تامین‌کننده فناوری از شنیدن خبر تشویق و حمایت فعال دولت آمریکا از تولیدکنندگان خودروهای بدون نیاز به راننده، خرسند خواهند شد.

در ماه ژانویه سال جاری شرکت جنرال‌موتورز نیز تقاضایی برای معافیت از قوانین فعلی درمورد ممنوعیت حرکت خودروهای بدون فرمان یا دیگر ابزارهای کنترلی انسان، ثبت کرده است. این شرکت قصد دارد خودران‌های جدید خود را به عنوان بخشی از ناوگان خودروهای اشتراکی در سال 2019 معرفی نماید. شرکت ویمو که در حال کار روی توسعه فناوری خودران است نیز مدتی پیش درخواست مشابهی را ثبت کرده.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها