کد خبر : 23969

آخرین وضعیت همکاری مرسدس بنز و ب ام و

آخرین وضعیت همکاری مرسدس بنز و ب ام و

اوایل امسال بود که دو شرکت مرسدس بنز و ب ام و همکاری هایی را در زمینه اتومبیل های خودران آغاز کردند. حال پس از گذشت چند ماه به نظر می رسد این دو خودروساز با سابقه آلمانی به اهداف مشترک بیشتری دست یافته و قصد دارند تا سال 2024 محصولات خودران خود را به بازار عرضه کنند.

به گزارش خودروتک ، طبق گزارش برخی منابع، مرسدس بنز و ب ام و در حال توسعه اتومبیل های خودران سطح چهارم هستند.

مدل های مجهز به این سطح از فناوری خودران قادر خواهند بود با تکیه بر انواع سیستم های کمکی در اتوبان بدون نیاز به دخالت راننده خود را هدایت نموده و یا در مکان مناسب پارک کنند.

البته مثل اتوپایلوت تسلا راننده باید همواره آماده نشان دادن عکس العمل های مناسب در مواقع بحرانی باشد.

برای دستیابی به این هدف، ب ام و و کمپانی مادر مرسدس بنز یعنی دایملر تیمی مشترک از 1200 متخصص را تشکیل داده اند. این متخصصین در کمپ رانندگی خودکار ب ام و در مونیخ و دو مرکز تست دایملر مستقر شده و وظیفه دارند در زمینه ساخت سیستم های کمکی راننده، سنسورها، مراکز داده مشترک برای نگهداری حجم بالایی از داده ها، مدیریت و پردازش و همچنین توسعه قابلیت ها و نرم افزار تحقیق کنند.

 

e300-vs-530i-1

طبق برنامه های داخلی پیشین، ب ام و خود را برای معرفی اتومبیل خودران سطح 3 در سال 2021 آماده می کند؛ دایملر نیز همین امسال با همکاری شرکت بوش برنامه ای پایلوت در رابطه با فناوری خودران در محیط های شهری را اجرا خواهد کرد.

پس از عرضه اتومبیل های خودران سطح 4 برای اتوبان ها، باواریایی ها و اشتوتگارتی ها سطح همکاری های خود را ارتقا داده و در حوزه تکنولوژی روبو-تاکسی های شهری نیز وارد مذاکره خواهند شد.

گفتنی است دستیابی به فناوری خودران سطح 4 در عرض پنج سال یک دستاورد بزرگ خواهد بود، به ویژه اینکه در چند وقت اخیر شتاب توسعه این فناوری کندتر شده و گام ها آهسته تر از قبل برداشته می شوند.

فناوری خودران پیچیده تر از تصورات قبلی است و اکنون خودروسازان با مشکلات بیشتر و بزرگ تری در این حوزه مواجه شده اند. حوادث منجر به مرگی که برای یکی از خودروهای ناوگان اوبر و محصولات تسلا رخ داده به نوعی این موضوع را ثابت می کنند.

در حال حاضر هوش مصنوعی که هسته اصلی فناوری خودران را تشکیل می دهد، علی رغم توانمندی های زیاد هنوز قادر به انجام کارهای ساده ای مثل تشخیص عابر پیاده یا کشنده های سنگین نیست.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها